حاشیه هایی از آیین تجلیل از 40 فیلمساز قمی


حاشیه هایی از  آیین تجلیل از 40 فیلمساز قمی

قم- ایرنا- آیین بزرگداشت و تجلیل از 40 فیلمساز در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در سالن همایش های شهرداری که عصر پنجشنبه برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوان استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: امروز امنیت و آسایش خود را مدیون شهدا هستیم، از این رو در این آیین از خانواده شهید محمدحسین کمیلی از شهیدان هنرمند و فیلمساز قم که در عملیات مرصاد به شهادت رسید، تجلیل و تقدیر می شود.

** علی بیطرفان، احمدرضا داوری و سید محمدصادق جعفری از فیلمسازان پیشکسوت استان قم از دیگر سخنرانان این آیین بودند.

** در این مراسم از خانواده شهید محمدحسین کمیلی از هنرمندان قم که در عملیات مرصاد به شهادت رسیده است، تجلیل و تقدیر به عمل آمد و خانواده این شهید هدیه دریافتی خود را به مردم استان های سیل زده اهدا کردند.

** در این آیین چند نماهنگ و فیلم کوتاه از جمله فیلمی درباره شهید محمدحسین کمیلی از هنرمندان شهید قمی پخش شد.

** در پایان این مراسم از 40 فیلم از 40 فیلم ساز که در یک بسته شامل هشت لوح فشرده جمع آوری شده است، رونمایی شد.
در این بسته از فیلم‌ های 16 میلی ‌متری تولیدی سال 1364 تا فیلم «مومن انقلاب» درباره آیت الله محمد مومن عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان که امسال پخش شد، قرار دارد.

** از نکات قابل توجه در این مراسم این بود که به جای سخنرانی مسئولان، هنرمندان فیلمساز سخنرانی کردند و از تجربه ها و دغدغه های خود با مسئولان و فیلمسازان جوان سخن گفتند و مسئولان شرکت کننده نیز جوایز را به این 40 فیلمساز اهدا کردند.
** این مراسم از سوی حوزه هنری استان قم با همکاری نهادهایی مانند انجمن سینمای جوان و سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری قم برگزار شد.
7406/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا