تلاش ناکام شیر ماده برای شکار بچه کرگدن | فیلم


تلاش ناکام شیر ماده برای شکار بچه کرگدن | فیلم

کرگدن پستاندار بزرگ و شاخ داری است که در افریقا و مناطق گرم سیراسیا زندگی می کند.این جانور ، پوست کلفتی دارد که مانند زره از بدنش محافظت می کند.در آسیا 3 نوع کرگدن و در افریقا 2 نوع کرگدن زندگی می کنند . تمام کرگدنهای آسیائی یک شاخ و کرگدن آفریقائی دو شاخ دارند. شاح کرگدن ها با شاخ سایر جانوران شاخدار متفاوت است یکی از تفاوتها به محل قرارگیری...

کرگدن پستاندار بزرگ و شاخ داری است که در افریقا و مناطق گرم سیراسیا زندگی می کند.این جانور ، پوست کلفتی دارد که مانند زره از بدنش محافظت می کند.در آسیا ۳ نوع کرگدن و در افریقا ۲ نوع کرگدن زندگی می کنند . تمام کرگدنهای آسیائی یک شاخ و کرگدن آفریقائی دو شاخ دارند. شاح کرگدن ها با شاخ سایر جانوران شاخدار متفاوت است

یکی از تفاوتها به محل قرارگیری شاخ بر می گردد. شاخ کرگدن نزدیک بینی آن قرار دارد. در حالی که شاخ های سایر جانوران بالای سر آنها قرار دارد. تفاوت دیگر این است که شاخ کرگدن برخلاف شاخ سایر جانوران فقط از موهای کلفت و به هم فشرده به وجود آمده است.

کرگدن ها در چمنزارها زندگی می کنند.به آب زیادی نیاز دارند و از غلتیدن در گل و لای لذت می برند. کرگدن ماده هر بار یک بچه به دنیا می آورد و از بچه خود تا ۵ سال نگهداری می کند. کرگدن ها با وجود پوست کلفت خود دائم گرفتار کنه ها و انگلهای دیگری در روی پوست خود هستند. این جانوران اجاز می دهند برخی از پرندگان روی بدن آنها بشینند و از کنه ها و انگل های بدنشان استفاده کنند.

شاخ کرگدن برخلاف شاخ بقیه حیوانات (که هسته استخوانی دارد) فقط از کراتین ساخته شده و دقیقاً مشابه مو و ناخن انسان است. از دیرباز شاخ کرگدن را در طب سنتی اروپا و آسیا و برای ساخت دسته خنجر در عمان و یمن استفاده می‌کردند. در سال ۲۰۰۸ تقاضای شاخ کرگدن در ویتنام به شدت افزایش یافته و قیمت آن از ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار برای هر کیلو تا ۳۰۰ هزار دلار یعنی چندین برابر قیمت طلا رسید. از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۷ هر سال تنها ۱۵ کرگدن در آفریقای جنوبی شکار غیرقانونی می‌شدند اما این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۶۸۸ رسید.

تلاش ناکام شیر ماده برای شکار بچه کرگدن | فیلم

(۲۸۴)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...