خورده شدن الیگاتور توسط جورپایان غول‌پیکردر آب‌های مکزیک/ عکس


خورده شدن الیگاتور توسط جورپایان غول‌پیکردر آب‌های مکزیک/ عکس

محققان برای اولین بار توانستند خورده شدن الیگاتور توسط جورپایان غول‌پیکر/ Isopods در خلیج مکزیک را تماشا کرده و عکس‌برداری کنند.

به گزارش خبرآنلاین، جورپایان با فک‌های بسیار قوی‌ای که دارند، قادر به سوراخ کردن و نقب زدن به‌سوی استخوان حیوان از بخش قفسه سینه الیگاتور هستند.

به گفته کارشناسان دو ماه طول می‌کشد تا آن‌ها بتوانند نیمی از بدن الیگاتور را بخورند. آن‌ها در طول این عملیات، بدن قربانی را برای کرم‌های استخوان‌خور آماده می‌کنند تا جشن و پارتی آن‌ها تکمیل شود.

نکته جالب بعدی در مورد خود «جورپایان» است که به گفته کارشناسان برخی از انواع جورپایان غول‌پیکر در اوکیناوای ژاپن دیده‌شده‌اند که پس از دو سال گرسنگی جان خود را ازدست‌داده‌اند. حتی موردی بوده که جورپایی به مدت 5 سال غذا نخورده و سپس مرده است. به دلیل حرص و طمع زیادی که نسبت به غذا پیدا می‌کنند، هنگام دیدن شکار به‌شدت به آن حمله‌ور می‌شوند.

الیگاتورها در طول حیات، شکارچیان بزرگی محسوب می‌شوند اما بعد از مرگ شکار خوبی برای جانوران دیگر می‌شوند تا در زنجیره غذایی بلعیده شوند.

{ جورپایان (Isopoda) راسته‌ای از سخت‌پوستان هستند که شامل جانورانی چون خرخاکی و موریانه دریایی می‌شود. جورپایان ازجمله کیسه‌میگووارها Peracarida هستند: یعنی کیسه زایشی دارند. آثار سنگ‌واره‌ای جورپایان از دوره کربونیفر تا دست‌کم ۳۰۰ میلیون سال پیش یافت شده است.

بیشتر جورپایان در آب زندگی می‌کنند اما برخی گونه‌ها نیز خود را با خشکی سازگار کرده‌اند. گروه کوچکی به نام خرخاکی کاملاً خشکی‌زی شده اما آب‌شش‌های خود را حفظ کرده است. جورپایان از طریق برخورداری از کیسه زایشی راهی پیداکرده‌اند که در مراحل اولیه زندگی نیازی به رفتن به آب‌های عمیق یا آبگیرها نداشته باشند.}

خورده شدن الیگاتور توسط جورپایان غول‌پیکردر آب‌های مکزیک/ عکس

خورده شدن الیگاتور توسط جورپایان غول‌پیکردر آب‌های مکزیک/ عکس

5656

کد خبر 1249151

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا