تعبیر خواب زامبی: 5 تعبیر دیدن مردگان متحرک در خواب


... نوشته تعبیر خواب زامبی: 5 تعبیر دیدن مردگان متحرک در خواب اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

به مانند اشباح، دیوها یا هیولاها، زامبی‌ها هم موجوداتی افسانه‌ای و ترسناک هستند که نه تنها در فرهنگ داستانی نقش مهمی ایفا می‌کنند بلکه می‌توانند به عنوان کاراکترهایی در خواب‌های‌مان نیز نقش ایفا کنند. در ادامه این نوشتار با تعبیر خواب زامبی ها یا همان مردگان متحرک بیشتر آشنا می شویم.

تعبیر خواب زامبی: 5 تعبیر دیدن مردگان متحرک در خواب

امروزه بازی‌ها، کتاب‌ها و فراتر از همه فیلم‌هایی وجود دارند که در آن‌ها نامردگان سرگردان به جهان هجوم می‌آورند، و همیشه در جستجوی گوشت و جسم انسان‌های زنده هستند. از این رو خواب‌های زامبی‌ها می‌تواند دربرگیرنده‌ی صحنه‌هایی از فیلم‌های مرتبط باشد که خواب بیننده قبلا در بیداری تماشا کرده است.

با وجود این، اگر آخرین اپیزود از سریال واکینگ دد (مردگان متحرک) را قبل از خواب ندیده‌اید، دیدن زامبی‌ها در خواب نماد و نشانه‌ای دارند، که می‌تواند بسته به بافتار خواب هم منفی باشند و هم مثبت.

تعبیر خواب زامبی

۱. تعبیر خواب زامبی ها به طور کلی

اگر خواب زامبی‌ها به شکل کابوس روی دهد، یا اگر فرد احساس ترس زیادی در مواجه با آن بکند، آن گاه این تصویر داستانی اغلب نماد ترسی است که خواب بیننده درباره‌ی چیزهای خاصی احساس می‌کند. آنچه این ترس به آن بر می‌گردد می‌تواند فقط از طریق خود شخص خواب بیننده درک شود.

نه تنها ترس ابراز شده می‌تواند در خواب‌های مربوط به زامبی‌ها جریان داشته باشد، بلکه، چیزها یا وضعیت‌های خاصی که در زندگی روزمره باری بر دوشمان می‌گذارند و باعث غم و اندوه می‌شوند را نیز در بر می‌گیرد. اگر استرس روزانه و ترس‌های خواب بیننده بسیار شدید باشند، آن وقت در خواب دست از سر او بر نخواهند داشت. خواب‌هایی که در آن خواب بیننده توسط زامبی‌ها دنبال می‌شود می‌توانند نوعی استرس جان گرفته باشند که نتایجی در پی داشته باشد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب هواپیما: ۱۴ تعبیر دیدن تصادف و سقوط هواپیما در خواب

۲. تعقیب شدن توسط یک زامبی

اگر فردی در خواب ببیند یکی از این مردگان متحرک تعقیبش یا به او حمله می‌کند، در آنصورت نشانه‌ی آن است که ناخوداگاه فرد با مشکلی در عالم واقع درگیر است. اگر بتوانید با موفقیت در این خواب از حمله‌ی زامبی‌ها جان به در ببرید، نشانه‌ی آن است که برای مبارزه با این رویا اراده‌ای سالم و قوی دارید. فرد آماده است که با مشکل دست و پنجه نرم و به تنهایی آن را حل کند.

گاهی خواب‌های زامبی دعوتی برای اهمیت بیشتر دادن به جنبه‌ی پر شر و شور زندگی است. در خواب هر کس می‌تواند بیرون برود، فریاد بزند و آنچه در واقعیت جراتش را ندارد انجام دهد.

با توجه به این حقیقت که خواب بیننده اکنون در خوابش توسط زامبی تعقیب می‌شود، ناخوداگاهش نشان می‌دهد او از سهل انگاری در عالم بیداری فراری است. او اکنون باید بپذیرد که بهتر است شراکتش را ادامه ندهد. شاید همه اش به خداحافظی کردن با عادت های بد زندگی اشاره داشته باشد، یا حتی جدایی از شریک، وقتی مسائل مربوط به رابطه‌ی فی مابین بسیار بزرگ و غیر قابل کنترل شده باشند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب میوه: ۶ نشانه شناسی و تعبیر دیدن انواع میوه در خواب

۳. تعقیب کردن مردگان متحرک

در کل، زامبی‌ها در خواب می‌خواهند شخص خواب بیننده را نسبت به آنچه در عالم بیداری مستقلا به آن فکر نمی‌کند آگاه سازند. او توسط شخص دیگری کنترل می‌شود. اگر خواب بیننده اکنون در خوابش زامبی را تعقیب می‌کند از رفتار کنترل شده‌ی عجیبش آگاه خواهد شد و می‌خواهد از این شخص صاحب قدرت در عالم بیداری فرار کند. هدفش آن است که دوباره مستقل شود و طبق خواسته‌های خودش عمل کند.

خواب «تعقیب زامبی» همچنین می‌تواند نشانگر وجود شراکتی در حال حاضر باشد. چون زامبی در خواب می‌تواند بیان کند که زمان رها کردن چیزی در زندگی و ایجاد تغییرات رسیده است.

تعقیب زامبی به عنوان نمادی از خواب در تعبیر خواب کلی نیز نشان از چالش حرفه‌ای بزرگ دارد، که به صورت کاری فائق نیامدنی جلوه می‌کند. بسته به نوع خواب، شخص خواب بیننده می‌تواند ببیند که آیا با موفقیت در عالم بیداری از عهده‌ی این کار بر خواهد آمد یا نه. گاهی تعقیب یک زامبی در خواب می‌تواند نشانه‌ای از سوی ضمیر ناخودآگاه باشد مبنی بر آن که شخص خواب بیننده از احساس گناه خود فرار می‌کند. این در نظر او ترسناک و غیر قابل تحمل می‌آید. به همین خاطر است که دلش نمی‌خواهد با آن روبرو شود.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب رودخانه: ۳۰ تعبیر دیدن رود و رودخانه در خواب

۴. تعبیر روانشناختی زامبی‌ها در خواب

در سطح روانشناختی، نماد «زامبی» در خواب به گونه‌ای تعبیر می‌شود که می‌تواند بخشی از شخصیت خواب بیننده باشد که معمولا در زندگی واقعی سرکوب شده است. هر کسی به طور ناخودآگاه آرزو دارد که ای کاش بتواند آن جنبه‌ی لجام گسیخته‌ی وجودی خود را زندگی کند. شاید خواب بیننده گاهی از کنترل نفس قوی رنج می‌برد و دوست داشته باشد از خودش بیشتر فاصله بگیرد. شاید نیازهایش هستند که به شکل زامبی در خواب نمایان می‌شوند و او را می‌ترسانند.

از طرف دیگر، نماد خواب در علم تعبیر خواب می‌تواند نشانه‌ای باشد از ترس بی پایه و اساس، در صورتی که ثابت شود زامبی‌ها بی‌خطر و بی ضرر هستند.

همانطور که یک متوفی، که نمی‌تواند آرام بگیرد و نمی‌تواند زندگی را ترک کند، زامبی هم به عنوان نمادی در خواب نشانگر زیان و فقدانی است که خواب بیننده نمی‌تواند با آن کنار بیاید. در علم تعبیر خواب، ممکن است به معنی رابطه‌ای باشد که متغیر است یا احتمالا در حال پایان یافتن است.

این نماد خواب ممکن است نشانگر درگیری‌هایی در خانواده نیز باشد. شاید یکی از خویشاوندان نزدیک بخواهد شخص خواب بیننده را ترک کند و برای او پذیرش این موضوع دشوار است.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب پیدا کردن پول: ۱۵ تعبیر دیدن پول پیدا کردن در خواب

۵. تعبیر معنوی دیدن زامبی در خواب

در سطح معنوی، نماد «زامبی» در تعبیر خواب نشان دهنده‌ی رهایی و سهل گرفتن است. برای درگیر کردن جنبه‌های معنوی، فرد باید خودش را از چیزهایی که او را به مادیات وابسته می‌کند جدا سازد. زامبی در خواب نشان می‌دهد که این امر برای خواب بیننده تا چه اندازه دشوار است.

اصطلاح «زامبی» به کسی بر می‌گردد که بعد از مرگ به زندگی بازگشته است. او همان نامرده‌ای است که به عنوان یک مرده به اطراف می‌رود و از روح خود محروم است.

فارغ از این که زامبی کودک، نوجوان یا بزرگسال باشد – وقتی که خواب بیننده توسط یک نامرده در خواب تعقیب می‌شود معمولا از ترس می‌لرزد. در بسیاری از فیلم‌های ترسناک، زامبی‌ها بارها و بارها ظاهر می‌شوند و موجب ترس و وحشت مردم می‌شوند. در آخرالزمان زامبی‌ها، آدم‌ها جان‌شان را بر می‌دارند و فرار می‌کنند.

آیا فقط به خاطر دیدن یک فیلم ترسناک است که خواب می‌بینیم زامبی‌ها تعقیب‌مان کرده‌اند یا داستان‌های دیگری پشت آن نهفته است؟ چه تعابیری هست که تعبیر خواب برای‌مان آشکار می‌سازد؟

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: healtholino

تعبیر خواب زامبی: ۵ تعبیر دیدن مردگان متحرک در خواب

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان