آشنایی با مجموعه نرم‌افزاری بیاموز


آشنایی با مجموعه نرم‌افزاری بیاموز

مجموعه بیاموز یک مجموعه آموزشی-نرم‌افزاری است که کار خود را در سال 1395 شروع کرده و به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوا و محصولات دیجیتال آموزشی به ویژه آموزش زبان‌های خارجی فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیاموز، در این مطلب با محصولات آموزشی این مجموعه بیشتر آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن زبان بیاموز

اولین نسخه اپلیکیشن زبان بیاموز در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۵ منتشر شد و با گذشت مدتی کوتاه به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزشی فارسی تبدیل شد. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار کاربر فعال دارد و چهار زبان زنده دنیا (زبان‌های آلمانی، انگلیسی، فرانسه، ترکی) را پوشش می‌دهد.

زبان بیاموز با داشتن امکاناتی مانند مجموعه‌ای شامل چند ده‌هزار واژه طبقه‎‌بندی شده، فلش‌کارت و لایتنر، آزمون، کتابخانه گرامری، آموزش تلفظ و الفبا و ده‌ها امکان کوچک و بزرگ دیگر یک منبع بسیار مفید کمک آموزشی برای زبان‌آموزان به شمار می‌رود. بدون توجه به اینکه زبان را به صورت خودآموز یا در آموزشگاه فرا بگیرید، زبان بیاموز می‌تواند کمک زیادی به بهبود و تسریع روند آموزشی شما کند.

اپلیکیشن زبان بیاموز، از همه مارکت‌های مطرح داخلی و خارجی مانند کافه‌بازار، مایکت، ایران‌اپس و گوگل‌پلی استور قابل دانلود است.

دیکشنری آنلاین بیاموز

دیکشنری آنلاین بیاموز، یک پروژه جانبی و رایگان است که توسط مجموعه بیاموز با هدف کمک به زبان‌آموزان منتشر شده است. این دیکشنری دارای امکاناتی است که آن را نسبت به بقیه دیکشنری‌های آنلاین فارسی متمایز می‌کند. برخی از این امکانات به صورت خلاصه عبارتند از:

جداسازی معانی واژه‌ها: معانی هر واژه در دیکشنری بیاموز، بسته به ساختار گرامری یا نحوه استفاده از آن جدا شده‌اند. این موضوع کمک زیادی به زبان‌آموزان در یادگیری درست معانی واژه و نحوه استفاده از آن می‌کند.

استفاده از مثال: وجود مثال برای واژه‌ها آنقدر مهم است که تقریباً هیچ دیکشنری استانداردی در سطح بین‌المللی بدون این امکان وجود ندارد. بیاموز دارای چندین مثال برای هر یک از معانی یک واژه است تا به زبان‌آموز در رابطه با نحوه درست استفاده از هر معنی و تفاوت‌های آن با دیگر معانی کمک کند.

اشاره به نقش گرامری واژه‌ها: در دیکشنری بیاموز، واژه‌ها براساس نقش گرامری در جمله (فعل، اسم، صفت، قید، حرف اضافه) دسته‌بندی شده‌اند و نقش هر واژه و هر معنی به طور مشخص نوشته شده است. این موضوع به ویژه برای زبان‌هایی مانند آلمانی و فرانسه بسیار حاضر اهمیت است.

اشاره به خصوصیات گرامری واژه‌ها: خصوصیات و شکل‌های گرامری دیگر واژه‌ها مانند شکل صرف شده افعال، شکل جمع اسامی، شکل‌های تطبیقی صفات در صورت نیاز در کنار واژه‌ها آورده شده.

توضیحات: برای واژگانی که معادل دقیقی در زبان فارسی ندارند یا از نظر کاربردی دارای نکاتی هستند، بخشی با عنوان توضیحات وجود دارد که معنی دقیق واژه یا نحوه درست استفاده از آن را توضیح می‌دهد.

تلفظ آنلاین و نمایش فونتیک: دیکشنری بیاموز، گذشته از امکان شنیدن تلفظ هر واژه، نحوه تلفظ را به صورت استاندارد فونتیک IPA هم نمایش می‌دهد. این کار کمک زیادی به زبان‌آموزان سطح پیشرفته برای یادگیری تلفظ واژه‌های پیچیده می‌کند.

در نهایت مهمترین خصوصیتی که دیکشنری بیاموز را متمایز می‌کند، طراحی این دیکشنری از ابتدا توسط کارشناسان آموزشی زبان است. برخلاف بیشتر دیکشنری‌های آنلاین، محتوای این دیکشنری کپی‌برداری نشده و اطلاعات از پایه توسط کارشناسان مجموعه نوشته شده است.

آشنایی با مجموعه نرم‌افزاری بیاموز

وبسایت آموزش زبان بیاموز

وبسایت آموزش زبان بیاموز، یکی از جدیدترین محصولات این مجموعه است که با هدف ساده‌سازی دسترسی به محتوای آموزشی برای فارسی زبان‌ها ایجاد شده است. در حال حاضر تمام محتوای ارائه شده در این وبسایت به صورت رایگان برای زبان‌آموزان در دسترس است. سه زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسه در حال حاضر در این وبسایت پوشش داده می‌شوند.

وبسایت بیاموز درحال حاضر دارای سه بخش زیر است:

بخش واژه آموزی: این بخش شامل مجموعه‌ای از چندهزار واژه از درس‌های طبقه‌بندی شده است که به زبان‌آموز در هر سطحی کمک می‌کند گنجینه واژگان خود را گسترش دهد.

بخش گرامر: بخش گرامر وبسایت دارای یک کتابخانه از درس‌های گرامری است که براساس موضوع طبقه‌بندی شده‌اند. این کتابخانه شامل تمامی مباحث اصلی دستور زبان می‌شود.

بخش تلفظ و الفبا: بخش تلفظ و الفبا به اصول کلی تلفظ و ساختاری نوشتاری در زبان مورد نظر می‌پردازد. گذشته از آن یک آموزش جامع از نحوه خواندن نشانه‌های فونتیک IPA هم در این بخش گنجانده شده است.

بخش‌های آموزش درس به درس و کتابخانه صوتی هم از جمله بخش‌هایی هستند که در آینده به این وبسایت افزوده می‌شوند تا جنبه‌های یادگیری زبان را برای زبان‌آموزان کامل‌تر کنند.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا