بدترین پنالتی زن سال های اخیر لیگ قهرمانان اروپا؛ 4 افسوس در 10 سال!


بدترین پنالتی زن سال های اخیر لیگ قهرمانان اروپا؛ 4 افسوس در 10 سال!

سرخیو آگوئرو چهارمین پنالتی خود را هم در لیگ قهرمانان اروپا از دست داد.

سرخیو آگوئرو چهارمین پنالتی خود را هم در لیگ قهرمانان اروپا از دست داد.

به گزارش وبسایت نود، در اولین شب از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تاتنهام در ورزشگاه تازه تاسیس خود و در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر میزبان منچسترسیتی بود و در پایان موفق شد با تک گل سون هیونگ مین در دقیقه 78، سیتیزن ها را از پیش رو بردارد.

البته داستان این مسابقه می‌توانست به گونه ای دیگر نوشته شود، اگر پنالتی منچسترسیتی در همان دقایق ابتدایی به گل تبدیل می‌شد. برخورد ضربه رحیم استرلینگ به دست دنی رز در دقیقه 10 با مراجعه بیورن کوئیپرش به VAR پنالتی تشخیص داده شد تا سرخیو آگوئرو برای به ثمر رساندن ششمین گلش در این فصل، پشت ضربه پنالتی بایستد.

آگوئرو ضربه را به سمت چپ دروازه فرستاد و هوگو لوریس هم با شیرجه به همان سمت، ضربه را دفع کرد تا دروازه تاتنهام بسته مانده و این تیم با پیروزی 1-0 خانگی، با اندوخته ای مناسب پای به دیدار برگشت بگذارد.

آگوئرو با از دست دادن این ضربه پنالتی البته یک رکورد منفی را برای خود ثبت کرد. در حقیقت از زمان انجام اولین بازی آگوئرو در این مسابقات (16 سپتامبر 2008 مقابل پی اس وی آیندهوون که او 2 گل هم به ثمر رساند) هیچ بازیکنی به اندازه او نتوانسته ضربات پنالتی را هدر دهد. آگوئرو با از دست دادن 4 پنالتی، این رکورد منفی را برای خود ثبت کرده است.

آگوئرو در مجموع 13 بار در لیگ قهرمانان پنالتی زده که 9 ضربه تبدیل به گل شده و 4 ضربه نیز از دست رفته است. او اولین پنالتی خود در این رقابت ها را در روز 21 نوامبر 2012 و در جریان تساوی 1-1 منچسترسیتی مقابل رئال مادرید وارد دروازه ایکر کاسیاس کرد. بعد از به ثمر رساندن هر 5 پنالتی نخست با موفقیت، آگوئرو بالاخره یک ضربه را از دست داد.

آگوئرو در روز 18 مارچ 2015 و در بازی دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی در نیوکمپ پشت ضربه پنالتی ایستاد. بارسا در بازی رفت 2-1 پیروز شده بود و تا دقیقه 78 بازی برگشت نیز با گل ایوان راکیتیچ پیش بود. گل شدن ضربه پنالتی آگوئرو می‌توانست سیتی را به بازگشت امیدوار کند اما ضربه او را تراشتگن مهار کرد تا بارسا با همان تک گل به جمع 8 تیم پایانی رقابت ها بپیوندد.

دومین پنالتی از دست رفته آگوئرو در حدود یک سال بعد رقم خورد؛ در روز 12 آپریل 2016 و در بازی دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در مقابل پاریسن‌ژرمن. سیتی در بازی رفت در خانه پی‌اس‌جی به تساوی 2-2 رسیده بود و بازی با تساوی بدون گل جریان داشت تا این که در دقیقه 30 یک ضربه پنالتی نصیب سیتیزن ها شد. آگوئرو این ضربه را در مقابل کوین تراپ از دست داد هرچند سیتی در ادامه با گل کوین دی‌بروینه 1-0 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

سومین (و تا پیش از بازی دیشب، آخرین) پنالتی هدر رفته آگوئرو به دور گروهی فصل 18-2017 مربوط می‌شود. در جریان دیدار منچسترسیتی مقابل شاختار دونتسک (26 سپتامبر 2017) و در شرایطی که بازی با برتری 1-0 آبی آسمانی ها دنبال می‌شد، آگوئرو پشت ضربه پنالتی ایستاد و در مقابل آندری پیاتوف مغلوب شد. سیتی در ادامه توسط رحیم استرلینگ به گل دوم رسید و آگوئرو خود در بازی برگشت، با به ثمر رساندن یک پنالتی ناکامی بازی رفت را جبران کرد.

آگوئرو در آخرین بازی سیتی در این رقابت ها و در جریان پیروزی 7-0 مقابل شالکه، موفق شده بود گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه رالف فارمن کند، اما با از دست دادن این پنالتی شاید تا مدتی شاهد پنالتی زدن دیگر بازیکنان منچسترسیتی در این رقابت ها باشیم.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان