نشست کتابخوان مدرسه ای در اردکان برگزار شد


نشست کتابخوان مدرسه ای در اردکان برگزار شد

یزد - ایرنا - نشست کتابخوان مدرسه ای به مناسبت گرامیداشت میلادحضرت ابوالفضل (ع) در مدرسه ابوالفضل (ع)اردکان برگزار شد .

به گزارش ایرنا رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردکان روز چهارشنبه دراین آیین گفت: نشست کتابخوان مدرسه ای از جمله فعالیت های این نهاد به منظور اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می شود.
وی گفت: این نشست ها با حضور برخی کتابخوان ها برگزار می شود و تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می گذارد.
حسین پایدار به اهمیت و نقش فرهنگ در توسعه و پیشرفت اشاره و تصریح کرد: این اعتقاد ما است که فرهنگ مقوله بسیار مهمی برای رشد توسعه و تعالی جوامع است و در این مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب یکی از شاخص های تاثیرگذار در ارتقاء فرهنگ عمومی است.
وی افزود: اگر فرهنگ مطالعه کتاب در زندگی فرد فرد ما و جامعه گسترش یابد ، می تواند در توسعه فرهنگی، انسانی و علمی تاثیر بسزایی داشته باشد و سطح فرهنگ جامعه را ارتقا بخشد.
در این آیین پنج نفر ازدانش آموزان به معرفی کتاب پرداختند.
اجرای سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان ،‌ خواندن مقاله ، اهدای کتاب دست ساز توسط دانش آموزان به رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ،‌ اهدای جوایز به دانش آموزان کتابخوان ،‌ اهدای کتاب به کتابخانه مدرسه از طرف اداره کتابخانه ، بازدید ازکتابخانه مدرسه و آشنایی با مشکلاتشان دراین راستا از جمله حاشیه های برنامه این نشست بود .
نشست کتاب‌خوان مدرسه طرحی است که به پیشنهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی و با همکاری فرمانداری و آموزش‌وپرورش اردکان به‌منظور معرفی کتاب‌های خوانده‌شده توسط دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شود.
تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی اردکان حدود پنج هزار نفر است و هم‌اکنون 14 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌های عمومی موجود و نگهداری می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟