افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران


افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در برخی ساعات امروز (21 فروردین) غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران افزایش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در برخی ساعات امروز (۲۱ فروردین) غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران افزایش می‌یابد.

حسین شهبازی افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشاندهنده افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها در صبحگاه امروز (۲۱ فروردین) است و به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز بر سرعت باد افزوده خواهد شد به گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود که پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود کیفیت هوای شهر تهران را به دنبال دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: رفته رفته در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و با تداوم این وضعیت تا صبحگاه فردا (۲۲ فروردین) شرایط برای افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها مهیا خواهد شد. به‌تدریج با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر، افزایش میزان ابرناکی و وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه در برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود. بر این اساس، احتمال می‌رود با وجود افزایش غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات فردا شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت برقرار باشد.

وی افزود: تا روز آینده روند افزایشی در دما مشاهده می‌شود.

شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ گذشته ۴۸ و هوا در شرایط پاک بود، گفت: این شاخص هم‌اکنون۶۰ و هوا در شرایط سالم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟