خروج از مرز بازرگان 47 درصد کاهش یافت


خروج از مرز بازرگان 47 درصد کاهش یافت

ارومیه - ایرنا - مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: خروج ایرانی ها از این پایانه مرزی طی سال گذشته/1397/ 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

جابر اکبرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین روزانه خروج ایرانی ها را سه هزار و 951 نفر عنوان کرد و افزود: پارسال 302 هزار و 309 مسافر ایرانی از پایانه مرزی بازرگان خارج شدند در حالی که این رقم طی سال قبل از آن 564 هزار و 119 نفر بود.
وی با بیان اینکه ورود مسافر ایرانی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد کاهش داشت، افزود: ورود مسافر ایرانی در مدت مشابه سال قبل 546 هزار و 123 نفر بود.
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته هشت هزار و 587 دستگاه اتوبوس از این پایانه تردد داشت، اضافه کرد: این تردد نسبت به سال 1396 با 17هزار و 442 دستگاه، 51 درصد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، مرز بازرگان از جمله مرزهای مهم واردات و صادرات کشور به شمار می رود که در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.
شهر مرزی بازرگان به عنوان نقطه خروجی مرز ایران به ترکیه در دامنه کوه آرارات قرار گرفته و نقطه انتهایی مسیر جاده ابریشم در ایران که از پل خاتون در مرز ترکمنستان شروع شده و پس از عبور از استان های خراسان، سمنان، تهران، قزوین و زنجان از آذربایجان غربی عبور کرده است، محسوب می شود.
این شهر از طرف شمال در یک کیلومتری کشور ترکیه و از طرف شمال شرقی در امتداد مرزهای ایران با جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد و دروازه ایران به سمت اروپا به شمار می رود.
7132/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه