سمینار آموزشی تفکر سیستمی در بیرجند برگزار شد


سمینار آموزشی تفکر سیستمی در بیرجند برگزار شد

سمینار آموزشی تفکر سیستمی با حضور نماینده تنها همکار رسمی مایکروسافت در ایران به همت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در تالار معین بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، «جلال الدین صادقی» رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در این سمینار اظهار کرد: مولوی یک شاعر ارزشمند است که او را همه می شناسند و وقتی به اشعار او می‌نگریم می‌بینیم که او همواره به تفکر سیستمی اشاره و توجه دارد.



وی افزود: تفکر سیستمی ما را به سمت اینکه کل را ببینیم و به سمت خلق راهکارهای بلندمدت با دوام می‌برد.



رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر سیستمی مشکلات پیچیده را قابل حل و قابل فهم می‌کند، تصریح کرد: زمانی که مدیریت یکپارچه منابع را نمی‌دانیم این امر نشان دهنده ندانستن اهمیت تفکر سیستمی است.



صادقی با اشاره به اینکه ایجاد چالش‌های بخشی در سازمان‌ها نشان دهنده این است که هنوز با تفکر سیستمی آشنا نیستیم، افزود: تفکر سیستمی امری است که آینده سیستم‌های ما را مطمئن و امیدوار می‌کند.



رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: نظر به اهمیت پیاده‌سازی رویکرد تفکر سیستمی در حوزه توسعه و تعالی سازمان‌ها، برآنیم تا بتوانیم در راستای برگزاری مؤثر و کارآمد این رویداد نقش‌آفرینی کنیم و این سمینار نیز در همین راستا برگزار شد.


استاد علیرضا مهرجردی نیز در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه تفکر سیستمی در تمام بدنه سازمان است، اظهار کرد: لازم است در سیستم‌ها به نقش منابع انسانی توجه شود.


تنها همکار رسمی مایکروسافت در ایران با اشاره به اینکه باید بین سیستم و محیط ارتباط برقرار کرد، ادامه داد: تفکر سیستمی یک چهارچوب برای حل مساله است.


وی تاکید کرد: فرهنگ سازمانی ما باید یاد بگیرد که در حل مساله همه یکسان هستند و همه باید در حل آن مشارکت داشته باشند و این باید به صورت یک باور اصلی در سازمان پیاده شود.


مهرجری گفت: منابع انسانی و اهداف ما باید در سازمان مشخص باشد.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط