آذری جهرمی: تحریم‌های غیرقانونی اقدام تروریستی اقتصادی است


آذری جهرمی: تحریم‌های غیرقانونی اقدام تروریستی اقتصادی است

وزیر ارتباطات تاکید کرد که ما تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را به‌عنوان یک اقدام تروریستی اقتصادی تلقی می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹ در ژنو سوییس، با بیان اینکه هدف شماره ۱۶ توسعه پایدار به ساخت نهاد‌های کارآمد و مسئول در تمام سطوح می‌پردازد، گفت: با توسعه خدمات دولت الکترونیکی تلاش کرده‌ایم که کارایی، دسترس‌پذیری، شفافیت و پاسخگویی را در بخش دولتی تسهیل کنیم طوری‌که دولت ایران در حال حاضر ۲۰۱ خدمت دولتی عمومی و ۷۳۴ خدمت تخصصی از خدمات بخش قضایی و کشاورزی گرفته تا آموزش، سلامت و فرهنگ را به صورت الکترونیکی ارایه می‌دهد.

وی با اشاره به انجام بیش از ۳۵۰ میلیون تراکنش در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند (GSB) در سال گذشته، افزود: در حال حاضر ۴۴ نهاد از جمله بانک مرکزی، پلیس، صنعت و ... خدمات شان را در بستر GSB ارائه می‌دهند که تعداد این تراکنش‌ها فصل به فصل افزایش داشته و بیشترین میزان آن در فصل زمستان بوده است.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات، دیگر وجه مهم برای ماست، چراکه سبب اطمینان از وجود شفافیت و جلوگیری از فساد خواهد شد، اظهار کرد: هدف شماره ۱۷ توسعه پایدار نیاز به توجه بیشتر جوامع بین‌المللی دارد. چراکه صلح و توسعه پایدار به هم وابسته هستند و غفلت از هر کدام، جهان را به مکانی ناامن تبدیل خواهد کرد؛ بنابراین همه کشور‌ها باید با یکدیگر برای رسیدن به این هدف همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های یک‌جانبه برخی کشور‌ها دربردارنده تهدید بزرگتری برای اهداف توسعه پایدار است، تصریح کرد: اقدامات یک‌جانبه اجباری که در مورد برخی کشور‌ها انجام شده، نمونه بارزی از نقض حقوق بشر و همچنین توسعه پایدار محسوب می‌شود؛ بنابراین به عنوان یک جامعه بین‌المللی نیاز به ایجاد مکانیزمی داریم که به برخی کشور‌های مشخص اجازه ندهد از توسعه تکنولو‌ژی‌شان به عنوان ابزاری برای تمرین قدرت در مقابل دیگران استفاده کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کشور من اکنون تحت فشار شدیدترین تحریم‌هاست، خاطرنشان کرد: تحریم‌هایی که به‌صورت مستقیم کسب و کار‌های میلیون‌ها شهروند ایرانی را تحت تاثیر قرارداده، به نحوی که آنها را از دسترسی به خدمات تحت وب و اپلیکیشن‌هایی که توسط تامین کنندگان جهانی ارایه می‌شود و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محروم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما این تحریم‌های غیرقانونی را به‌عنوان یک اقدام تروریستی اقتصادی تلقی می‌کنیم، افزود: ایران تمایل به همکاری با تمام جامعه بین‌الملل به‌طور خاص همسایگان خود در منطقه جهت تسهیل و توسعه ارتباطات کسب و کار با کسب و کار (b۲b) و کسب و کار با مشتری (b۲c) در جنوب غرب آسیا و فراتر از آن را دارد و ما با وجود تمامی چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، مسیرمان را به منظور تحقق اهدافمان همراه با خوشبینی و اعتماد بنفس ادامه خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟