(تصاویر) حواشی مراسم سومین روز درگذشت جمشید مشایخی


مراسم ترحیم مرحوم جمشید مشایخی عصر سه شنبه 20 فروردین 98 در مسجد جامع شهرک غرب واقع در میدان صنعت برگزار شد.

(تصاویر) حواشی مراسم سومین روز درگذشت جمشید مشایخی

فرارو- مراسم یادبود جمشید مشایخی با حضور جمعی از مردم و هنرمندان در حالی برگزار شد که احمد مسجد جامعی و حجت‌الاسلام دانشمند سخنران‌های این مراسم بودند.

مراسم ترحیم جمشید مشایخی عصر ۲۰ فروردین‌ماه در مسجد جامع شهرک غرب با حضور خانواده این هنرمند پیشکسوت و مسئولان و هنرمندان درحالی برگزار شد که افراد زیادی از مردم در مقابل این مسجد حضور داشتند.

پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، قاسم رفعتی ابیاتی را به آواز به یاد جمشید مشایخی خواند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در سخنانی در این مراسم به راز ماندگاری این هنرمند فقید اشاره کرد و گفت: آقای مشایخی با فرهنگ این سرزمین یگانه شده بود؛ او تنها در عرصه تصویر یا تئاتر و سینما و تلوزیون خلاصه نمی‌شد، او در همه ابعاد و عرصه‌های اجتماع و فرهنگ حضور چشمگیر داشت. او پیوسته به جهان سینما، تاریخ و فرهنگ ایران نگاه داشت. آقای مشایخی مانند یک دانشجوی ادبیات و تاریخ پرسشگری می‌کرد.

مسجد جامعی ادامه داد: جمشید مشایخی می‌گفت" علی حاتمی سعدی سینمای ایران است" و کسی می‌تواند این جمله را بگوید که سعدی را می‌شناسد.

وی افزود: او کاملاً یک شخصیت اخلاقی بود و برای کاهش آلام مردمان از خودش مایه می‌گذاشت و در مجالسی حاضر شد که شاید بگوییم متناسب با جایگاه او نبود یا در فیلم‌هایی بازی کرد تا یک جوان را تشویق به ادامه فعالیت کند.

حجت الاسلام دانشمند نیز به احترام جمشید مشایخی به صورت ایستاده سخنرانی کرد و توضیحاتی را درباره آیه "انا لله و انا الیه راجعون" بیان کرد و گفت: هنرمند کسی است که فروشی نباشد و جمشید مشایخی این‌گونه بود.

از نکاتی که در برگزاری این مراسم وجود داشت، این بود که در هنگام خروج به هر یک از افرادی که در این مراسم حضور داشتند به یادگار یک گل سرخ اهدا می‌شد.

محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری به نمایندگی از حسن روحانی، علی اکبرصالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان رئیس سابق سازمان سینمایی، محمدرضا عارف نماینده مجلس، بهمن فرمان‌آرا، قطب الدین صادقی، منوچهر شاهسواری، محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی، ناصر ممدوح، عبدالرضا اکبری، رضا بابک، داریوش اسدزاده، محمد اصفهانی، رضا راد، کتایون ریاحی، احترام برومند، کمند امیرسلیمانی، شبنم قلی‌خانی، شهره سلطانی، لاله اسکندری، همایون ارشادی، محمد حسین لطیفی، پژمان جمشیدی، ایرج نوذری، سعید سهیلی، ابوالفضل پورعرب، مرجانه گلچین، ایرج راد، عادل فردوسی‌پور، پوری بنایی، داریوش ارجمند، بهمن مفید و… از چهره‌های حاضر در برنامه بودند.

جمشید مشایخی شامگاه ۱۳ فروردین ماه از دنیا رفت.

عکاس: محمد خدابخش/مهر، محسن عطایی/فارس، ابودر چراغی - نسیم آقایی/باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا