هنرمندان در دفاع مقدس حضور جدی داشتند


هنرمندان در دفاع مقدس  حضور جدی داشتند

قزوین -ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هنرمندان در دفاع مقدس و پس از آن حضور جدی در میدان داشتند، گفت:نیازمند حضور هنرمندان با فرماندهی بزرگانی چون شهید آوینی که امروز روز شهادت ایشان است، هستیم و این عصر، دوره پرچمداری و میدان‌داری هنرمندان است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استانق قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار جمعی از هنرمندان استان افزود: خداوند در کلام خود، کارش را با هنر آغاز کرد و هر کاتبی که قرآن می‌نویسد کارش ارزشمند می‌شود، هر قاری که قرآن قرائت می‌کند کارش تحسین‌برانگیز می‌شود و هر مفسری که اسرار قرار را بیان می‌کند شگفتی می‌آفریند.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنرمندان را پا به پای اهالی انقلاب دیده‌ام و در دفاع مقدس نیز این عزیزان حضور جدی داشتند و با قلم، شعر، فیلم و عکس به حمایت از دفاع مقدس و انقلاب پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: شهید آوینی به عنوان یک هنرمند ، حضور جدی در میدان‌های جنگ داشت و صرفاً از دور نظاره‌گر جنگ نبود و به همین خاطر آثار ارزشمند و ماندگاری خلق کرد.
نماینده ولی فقیه در این دیدار که به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی انجام شد، با تبریک حلول ماه شعبان، اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: هنرمندی امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و یاران باوفای ایشان بود که حضرت زینب (س) فرمودند من جز زیبایی چیزی ندیدم.
وی اظهار داشت: کسانی که پیش از انقلاب اسلامی با رژیم دست ‌نشانده شاه مبارزه می‌کردند، پس از انقلاب اسلامی لباس پاسداری پوشیدند.
وی با اشاره به رشادت‌های پاسداران در دفاع مقدس افزود: پاسداران در دفاع مقدس دلاوران میدان جنگ علیه دشمن بودند و پس از آن هم راهی دفاع از حرم شدند و از مستضعفان جهان و مسلمانانح مظلوم حمایت کردند.
امام جمعه قزوین به حضور گسترده پاسداران در مناطق سیل‌زده نیز اشاره کرد و تأکید کرد: شاهدیم رئیس جمهور آمریکا این عزیزان را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد درحالی‌که داعشی‌هایی که جز ویرانی، خرابی، کشتار، بی‌رحمی و خیانت چیز دیگری نداشتند، تحت حمایت او قرار دارند.
6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403