واگذاری 17 آب‌بندان رودسر برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی


واگذاری 17 آب‌بندان رودسر برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی

رشت - ایرنا - فرماندار رودسر از آمادگی برای واگذاری 17 آب‌بندان برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا حسین اسماعیل پور در نشست کارگروه ساماندهی آب‌بندان ها و تالاب های این شهرستان با بیان اینکه باید از ظرفیت آب‌بندان ها در این شهرستان بویژه در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و ورزشی به خوبی بهره گیری شود افزود :این شهرستان ظرفیت واگذاری آب بندان ها به بخش خصوصی را دارد و هم اکنون پنج آببندان در بخش مرکزی رودسر، هفت آببندان در چابکسر و پنج آببندان در کلاچای آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
وی با اشاره به نگرانی های فراوان برای تخریب زمین های کشاورزی بالادست دهستان ماچیان بواسطه محتمل بودن وقوع سیل، از شرکت های بهره بردار حاشیه رودخانه پلرود خواست اهتمام ویژه ای برای ایجاد دیواره حفاظتی در منطقه یاد شده داشته باشند.
فرماندار شهرستان رودسر با اشاره به اینکه گیلان و شهرستان رودسر طی اردیبهشت ماه سیل دیگری را نیز با شدت بیشتر تجربه خواهد کرد ، بر ضرورت تعیین تکلیف مصالح بالای سد پلرود تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم نگرانی های مردم در این زمینه بر طرف شود چرا که معتقدم اگر نتوانیم در این عرصه خوب مدیریت کنیم، آسیب پذیر خواهیم بود.
اسماعیل پور نگرانی ها در حوزه پایین دست سد پلرود را هم جدی دانست که باید در این زمینه‌ها فکر اساسی داشته باشیم.
وی از آمادگی سازمان آب منطقه ای گیلان با بسیج همه امکانات و تجهیزات برای جلوگیری از پیشروی و تخریب سیل احتمالی برای تخریب زیر ساخت های منطقه ماچیان خبر داد و گفت :200کامیون سنگ به طول 300متر در منطقه یاد شده ریخته می شود تا مناطق مسکونی و آرامستان از سیلاب در امان بماند.
وی همچنین از اجرایی شدن طرح مشاوره رودخانه پلرود از سوی سازمان آب منطقه ای گیلان با هدف ساماندهی رودخانه ها خبر داد.
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، رحیم آباد و کلاچای در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و 44 هکتار مساحت آببندان آن است.
7296/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403