معافیت دانش‌آموزان سیل‌زده از پرداخت حق ثبت‌نام آزمون سمپاد


ا توجه به حجم مشکلات مناطق سیل‌زده یکی از اقدامات، دریافت نکردن هزینه ثبت نام است.

معافیت دانش‌آموزان سیل‌زده از پرداخت حق ثبت‌نام آزمون سمپاد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: با توجه به وقوع سیل در اغلب نقاط کشور، هزینه ثبت‌نام از دانش آموزان متقاضی ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی این مناطق دریافت نمی‌شود و زمان آزمون نیز یک هفته به تعویق می‌افتد.

«فاطمه مهاجرانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان ورود به پایه دهم در این مدارس از 19فروردین آغاز شده و تا 26 فروردین ادامه دارد، اظهار داشت: قرار بود آزمون 26 خردادماه برگزار شود که برای رعایت حال دانش‌آموزان سیل‌زده این آزمون با یک هفته تاخیر 31 خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی سامانه ثبت‌نام از دانش‌آموزان ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی را azmoon.medu.ir اعلام کرد و افزود: ظرفیت پذیرش دانش آموزان در این مدارس 12 هزار است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان یادآورشد: از ویژگی‌های این آزمون در سال جاری آن است که تعداد داوطلبان رشته ریاضی از علوم تجربی پیشی گرفته به این نحو که حدود 4 هزار نفر از علوم تجربی و 5 هزار نفر از رشته ریاضی و 2 هزار و 900 نفر نیز متقاضی رشته انسانی هستند.

به گفته مهاجرانی همچنین امسال برای اولین‌بار در دفترچه انتخاب رشته پایه دهم «سمپاد مهارتی» گنجانده شده و دانش‌آموزان می‌توانند رشته‌های مهارتی را انتخاب کنند، ضمن اینکه در برخی هنرستان‌ها نیز حداقل یک کلاس سمپاد مهارتی دایر خواهد شد تا در آینده به سمت مدارس تلفیقی سمپاد و مهارتی حرکت کنیم.

** ثبت نام پایه هفتم مدارس سمپاد در اردیبهشت ماه
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد را اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت: امسال آزمونی در این پایه تحصیلی برای ورود به مدارس نمونه دولتی برگزار نمی‌شود.

مهاجرانی با اشاره به اینکه زمان برگزاری آزمون این پایه تیرماه است، تصریح کرد: تا چند روز آینده دستو‌رالعمل ثبت‌نام به استان‌ها ارسال می‌شود و آزمون صرفا هوش و استعداد دانش آموزان را مورد سنجش قرار می‌دهد و موضوعات درسی ملاک نیست به همین دلیل نیازی به شرکت دانش‌آموزان در کلاس های خاص وجود ندارد و به خانواده‌ها توصیه می‌شود از این کار خودداری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان سیل‌زده ورودی پایه دهم مدارس سمپاد نیز رایگان است یا خیر، گفت: از آنجا که دستورالعمل ثبت‌نام این پایه هنوز به استان‌ها ارسال نشده، می‌توانیم این مورد را پی‌‎گیری کنیم زیرا با توجه به حجم مشکلات مناطق سیل‌زده یکی از اقدامات، دریافت نکردن هزینه ثبت نام است.

** تقاضایی برای تاخیر در برگزاری المپیادها نداشته‌ایم
مهاجرانی همچنین درباره به تعویق افتادن زمان برگزاری مرحله دوم المپیادهای علمی 9 گانه دانش‌آموزی به دلیل وقوع سیل نیز گفت: تاکنون هیچ تقاضایی برای تغییر زمان برگزاری المپیادها که قرار است اوایل اردیبهشت برگزار شود، نداشته‌ایم اما این مساله نیز حائز اهمیت است که به دلیل پیوستگی المپیادها تنها امکان جابجایی در حد یک هفته وجود دارد ضمن اینکه ماه مبارک رمضان نزدیک است در آن صورت باید یک ماه زمان آزمون‌ها را عقب ببریم که عملا امکان‌پذیر نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید