گردشگری اصفهان باید به سمت تمرکززدایی پیش رود


گردشگری اصفهان باید به سمت تمرکززدایی پیش رود

فریدون الهیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اداره کل سعی دارد در سالجاری با برنامه ریزی و اجرای طرح های مرتبط شرایطی فراهم کند تا برای نوروزسال...

فریدون الهیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اداره کل سعی دارد در سالجاری با برنامه ریزی و اجرای طرح های مرتبط شرایطی فراهم کند تا برای نوروزسال های آینده گردشگران در کلانشهر اصفهان متمرکز نشوند و تمامی شهرستان های استان بتوانند میزبان مسافران باشند و به این شکل توسعه متوازن گردشگری در استان شکل گیرد.
وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه در هموطنان برای حضور در شهرهایی غیر از کلانشهرها از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ابزارهای رسانه ای، تولید برنامه های تلویزیونی، برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری راهکارهای معرفی مناطق و شهرستان های کمتر شناخته شده برای بیشتر شدن شمار گردشگران به شمار می رود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: معرفی نقاط کمتر شناخته شده و برخوردار از جذابیت های گردشگری در دستور کار است تا در سال های آینده شاهد رونق گردشگری در این مناطق باشیم.
وی اضافه کرد: تجربه ای که درسال های اخیر به دست آمده نشان می دهد تمرکز گردشگران در کلانشهر اصفهان در ایامی خاص مانند نوروز کار خدمت رسانی را سخت تر می کند، با این وجود که سایر مناطق استان قابلیت های زیادی دارند و این ظرفیت کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهارداشت: اصفهان به دلیل تنوع قومی و اقلیمی مقصد مناسبی برای مسافران است، اما برخی نقاط این استان باید از حیث زیرساخت ها بویژه هتل و اقامتگاه ارتقا پیدا کند.
الهیاری گفت: دیگر شهرهای استان در نوروز 98 نسبت به سال های گذشته برای میزبانی از مسافران و پذیرش گردشگران بهتر ظاهر شدند و اسکان و اقامت در این مناطق افزایش پیدا کرد که آن را می توان شروعی مناسب برای توسعه متوازن دانست.
بر پایه آمار اعلام شده 2 میلیون و 871 هزار و 921 مسافر در ایام عید امسال در استان اقامت کردند که 50 درصد این آمار مربوط به کلانشهر اصفهان است.
6 میلیون و 956 هزار و 245 گردشگر در این روزها از آثار تاریخی، گردشگری و فرهنگی منطقه بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشت.
6022/ 6020
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین