امام جمعه بیرجند: از عربده خلاف عقل دشمن نمی ترسیم


امام جمعه بیرجند: از عربده خلاف عقل دشمن نمی ترسیم

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: از عربده های خلاف عقل دشمن نمی ترسیم و این کارها موجب ناامیدی دشمن و سرافرازی مردم مسلمان و نیروهای مسلح ما می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار فرمانده و جمعی از مسئولان سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی افزود: عربده های دشمن به این دلیل است که در سلطه بر جهان تنها یک مانع داشته و آن اصحاب امام حسین (ع) در این زمان بوده که در لباس پاسداران انقلاب اسلامی یا بسیجی هستند.
وی گفت: نیروهای پرافتخار مسلح کشور و نیروهای مردمی بسیج و در زمان نیاز، همه آحاد جامعه که شاید به لحاظ ظاهر جور دیگری باشند اما در بزنگاه ها از ما جلوتر هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نباید به ظاهر افراد نگاه کرد چون باطن این مردم خوب است و در وقت نیاز همان فردی که فکر می کنیم ظاهرش مثل ما نیست از ما جلوتر است.
وی گفت: در همین آزمایش سیل اخیر که به دلیل مدیریت های ضعیف و ول انگاری موجب دردسر برای بعضی استان های ما شد و باران رحمت الهی را به جاری شدن سیل به خانه ها تبدیل کرد، مردم از قشرهای مختلف با همکاری های گوناگون سنگ تمام گذاشتند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: به همین دلیل امام خمینی(ره) مردم ایران را از مردم زمان رسول خدا (ص) بهتر خواندند و اینها همه اندیشه عاشورایی است که در بعضی ها بالفعل و در بعضی بالقوه است و تا حادثه ای رخ دهد، بیدار می شود.
وی گفت: همانطور که در فرمایشات امام حسین (ع) نقل شده، اصحاب خودشان را به بهترین اصحاب توصیف کردند و دوران پیامبران الهی خیلی افراد مدعی بودند اما در آزمایش هایی که پیش می آمد، عقب نشینی کرده یا تغییر رنگ می دادند.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: پیامبر اسلام هم زحمات طاقت فرسایی را برای هدایت جامعه تحمل کردند و چه اصحاب بزرگی که پرورش دادند اما بلافاصله بعدها که شرایط تغییر کرد رنگ خیلی از افراد هم عوض شد.
وی بیان کرد: مردم که تنها راه نجات خود را وجود حضرت علی می دانستند اما دوام نیاوردند و بعدها شرایط سخت شد که امام علی (ع) با چاه درددل می کرد و ناجوانمردی هایی با امام حسن مجتبی شد و وقتی تاریخ را نگاه می کنیم می بینیم کسانی که امام حسین (ع) از آنها توصیف کرده کسانی هستند که از لحظات خطرناک استقبال کردند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز هم ویژگی اصحاب حسین (ع) در زمان ما همان نقش را دارد و در این 40 سال فراز و فرودهای بسیاری بود اما اصحاب حسین (ع) در زمان ما همان ثبات قدم را دارند و چه زیبا مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با میلاد مقدس امام حسین گره خورده است.
وی افزود: در دوران صدام، اسرایی را که می گرفتند کسی را که پاسدار بود زیر شکنجه به شهادت می رساندند، امروز هم هرچه در دنیا می گذرد چه صهیونیست ها و چه افرادی مثل ترامپ که زبان صهیونیست ها را ترجمه می کنند، به دنبال انتقام هستند و با ادعایی که آنها دارند و با زور می خواهند خود را مالک دنیا بدانند اما اندیشه حسینی را نمی توانند زیر بار بکشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: متخصص جنگ های روانی و نظامی که یک صهیونیست است در نظریه پردازی خود می گوید ما با قدرتی که داریم همه را زیر بار می کشیم اما شیعه مثل یک پرنده ای در اوج است که دارای 2 بال سبز و سرخ است که از تیررس ما خارج است.
وی گفت: بال سبز شیعه موضوع انتظار حضرت ولی عصر (عج) است و بال سرخ آن کربلا و عاشورا و امام حسین (ع) است که با این اندیشه تا آخرین نفس در مقابل ظلم باید ایستاد.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: در بحث جمع آوری کمک های مردمی و ارسال به مناطق پیشگام هستیم و پاسدارن همه تقریبا اعلام آمادگی کردند که یک روز از حقوق پاسداری خود را تقدیم کنند و خیلی از افراد داوطلب اعزام به مناطق سیل زده هستند و اعلام شده نیرو نیاز نیست.
سردار علی قاسمی افزود: در این مقطع برنامه های سال 1398 را به بهترین شکل به رده های اجرایی توجیه می کنیم و کمک به سیل زدگان اولویت دوم ما در حال حاضر است.
وی اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رونق تولید که شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری است را به عنوان یکی دیگر از برنامه های خود در سال جاری مدنظر داریم که برای آنها تصمیمات خوبی گرفته شده است.
7559*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه