بازدید سفیر ایران در افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی


بازدید سفیر ایران در افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - سفیر ایران در افغانستان روز سه شنبه به منظور بررسی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از این منطقه بازدید کرد.

به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی و تعدادی از مدیران کل، محمدرضا بهرامی را در این بازدید همراهی کردند.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: منطقه ویژه می تواند به عنوان ابزار تقویت روابط بین 2 کشور نقش ایفا کند.
مرتضی صفدری زاده با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای مرز طولانی با افغانستان است افزود: امروز مرز جایگاه ویژه ای در مبادلات دارد و مرز ماهیرود استان از معدود مرزهایی بوده که هم دارای پایانه و هم منطقه ویژه است.
وی یادآور شد: این منطقه می تواند امکان انتخاب محصول را برای تجار افغانستانی فراهم کند و هدف گذاری کردیم که با تدبیر استانداری و دستگاه های امنیتی بتوان از حداکثر مبادلات تجاری استفاده شود.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه بی ثباتی در تصمیم سازی ها، فعالان اقتصادی را آزار می دهد.
صفدری زاده تصریح کرد: خراسان جنوبی محروم نیست بلکه محروم در معرفی ظرفیت ها است که امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری خوبی هم با گروه تجاری توحید افغانستان در حال انجام داریم که امیدواریم منشا خیر باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی هم گفت: معضلات و مشکلات مربوط به مبادلات تجاری به صورت مشخص در ارتباط با تجارت با افغانستان به سفیر ایران ارایه شد.
مشیر الحق عابدی افزود: امیدواریم با طرح مشکلات در شورای مبادلات مرزی بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم.
منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اردیبهشت سال 93 در زمینی به مساحت 730 هکتار در فاصله 12 کیلومتری شمال شرق بیرجند احداث شد و تاکنون چندین سرمایه گذار خارجی و داخلی در این منطقه مستقر شده اند.
« محمد رضا بهرامی » سفیر ایران در افغانستان صبح امروز ( سه شنبه) وارد خراسان جنوبی شد.
بازدید از کارخانه سیمان باقران، بازارچه مرزی میل 73، مرز ماهیرود، شرکت در کارگروه توسعه صادرات، دیدار با استاندار، بررسی مسایل و فرصت های توسعه، نشست تجار و فعالان بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی از مهمترین برنامه های سفر یکروزه بهرامی در خراسان جنوبی است.
3215 * 6054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام