زاهد فردوس‌پناه، معاون فرماندار دشت‌آزادگان در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعلام زیرآب رفتن روستای هوفل علی‌آباد شهرستان دشت‌آزادگان، اظهار کرد: شهرهای سوسنگرد و بستان در محاصره سیلاب هستند و آب هنوز به این شهرها سرازیر نشده است اما تعداد روستاهای سیل‌زده شهرستان دشت‌آزادگان به 5روستا افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: جاده‌های اصلی روستایی دشت‌آزادگان با نام‌های شریعتی، هوفل و الله اکبر که مسیر تردد جمعیت روستایی زیادی بود به زیر آب رفته و مشکلات بسیاری را برای روستاییان ایجاد کرده است.

فردوس‌پناه در پایان گفت:علی‌رغم ابلاغ دستور تخلیه در شهرهای بستان، سوسنگرد و روستاهای کوت سیدنعیم و ابوحمیضه، شاهد مقاومت مردم جهت رفتن به محل امن و عدم خروج از منطقه هستیم. در حال حاضر نیز 12روستای شهرستان دشت‌آزادگان به دلیل سیلاب و خطرات ناشی از آن به طور کامل و یا بخشی از آن‌ها تخلیه شد.

گفتنی است از زمان شروع سیلاب در استان تا به امروز جمعیتی بالغ بر 30هزار نفر در اردوگاه‌های موقت اسکان داده شده‌اند و دستور تخلیه بیش از 183روستا صادر شده است اما کماکان شاهد مقاومت برخی روستاییان در عدم خروج از منازل هستیم، زنان، کودکان و سالمندان بسیاری در اردوگاه‌ها اسکان داده شده‌اند اما مردان برای تحکیم سیل‌بندها در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی، فعالیت میکنند.