تشریح جزئیات حضور هیئت ایرانی در اجلاس بین‌المجالس جهانی


تشریح جزئیات حضور هیئت ایرانی در اجلاس بین‌المجالس جهانی

گروه سیاسی ــ محمدجواد جمالی نوبندگانی اجلاس صد و چهلم بین‌المجالس جهانی در دوحه قطر و اقدامات هیئت جمهوری اسلامی ایران در آن را تشریح کرد.

تشریح جزئیات حضور هیئت ایرانی در اجلاس بین‌المجالس جهانی

محمدجواد جمالی نوبندگانی، سرپرست هیئت ایرانی حاضر در اجلاس صدوچهلم بین‌المجالس جهانی(IPU)، در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح این اجلاس و حضور هیئت جمهوری اسلامی ایران در آن گفت: این اجلاس از روز شنبه ۱۷ فروردین در دوحه قطر شروع به‌ کار کرد. هیئت ایرانی بین‌المجالس نیز به سرپرستی بنده و با حضور دکتر فرشادان در کمیته دموکراسی و حقوق بشر، محمدمهدی زاهدی در کمیته امور سازمان ملل، کواکبیان در کمیته صلح و امنیت پایدار، سمیه محمودی در کمیته جوانان و حمیده زرآبادی در کمیته زنان شروع به کار کرد.

وی افزود: ضمناً آقای لاریجانی هم برای شرکت در مجمع عمومی و دیدارهای دوجانبه از روز شنبه تا عصر دوشنبه در دوحه حضور داشتند.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: هیئت ایرانی در این مدت دیدارها و گفت‌وگوهایی با امیر قطر و رؤسای مجلس ترکیه، پاکستان، عراق، قطر، بلژیک، گرجستان، ویتنام، اردن، آلمان، ارمنستان، لبنان و روسیه داشت. همچنین دیدارهایی نیز با رئیس IPU و گروه سازمان ملل انجام شد.

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: قطعنامه اضطراری که امسال به تأیید مجمع عمومی رسید حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از طوفان در جنوب افریقا به‌ خصوص در کشورهای مالاوی، زیمباوه و موزامبیک بود.

وی ادامه داد: همچنین بنده روز گذشته به نیابت از دکتر لاریجانی در مجمع عمومی رؤسای مجالس عضو شرکت کردم و در مورد چالش‌های موجود در وضعیت دموکراسی وحقوق بشر با سایر رؤسای مجالس به سخنرانی و تبادل نظر پرداختم که این جلسه با حضور بیش از ۳۰ رئیس مجلس و ریاست و دبیرکل IPU برگزار شد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره موارد مهم مطرح شده در این سخنرانی گفت: بنده در این سخنرانی با پرداختن به خسارتها و مصیبت‌هایی که در حال حاضر به خاطر سیل ملت ایران متحمل شده‌اند، از خسارتهای ناشی از وقوع سیل در کشورهای مالاوی، موزامبیک و زیمباوه ابراز تأسف کردم.

جمالی نوبندگانی بیان کرد: همچنین در این سخنرانی بر احقاق حقوق مسلم ملت فلسطین و حفظ حقوق اقلیت‌های مسلمان در جهان تأکید کردم و اشغال جولان از سوی رژیم صهیونیستی، نژادپرستی و تبعیض نژادی، تروریسم و اسلام‌هراسی را به منزله بلایای انسانی در دوره معاصر محکوم کردم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان