تجربه خاطره انگیز ساحل گردی در منطقه رویایی پُزم کنارک


تجربه خاطره انگیز ساحل گردی در منطقه رویایی پُزم کنارک

چابهار- ایرنا- چابهار و کنارک واقع در سواحل مکران و متصل به آب های آزاد اقیانوس هند زیبایی های بی نظیری دارند که منطقه ساحلی خاطره انگیز و رویایی پُزم کنارک از جمله آنهاست و گردشگران می توانند ساحل گردی را در این بندر صیادی زیبا تجربه کنند.

به گزارش ایرنا، گردشگران و مسافران در تمام فصول سال می توانند با سفر به سیستان و بلوچستان غروب زیبا و گونه های مختلف پرندگان و ابزیان را در سواحل دیدنی و اسکله سنگی بندر پزم شهرستان کنارک مشاهده کنند.
مسافرانی که قصد سفر به جنوب سیستان و بلوچستان و سواحل چابهار و کنارک را دارند، با حضور در بندر پزم در زمان غروب آفتاب خاطراتی شیرین و فراموش نشدنی را برای خود ثبت خواهند کرد.
منظره غروب خورشید در ساحل صخره ای و ماسه ای بندر پزم بسیار زیبا است و نگاه کردن به آن آسیبی به چشم نمی رساند و مسافران و گردشگران تا آخرین لحظه می توانند از دیدن این صحنه به عنوان جلوه ای کوچک از خلقت خداوند لذت ببرند.
غروب خورشید در این ساحل بی نظیر تداعی گر حرکت نور به درون آب های نیلگون است.
اکوسیستم زیبای دریای عمان در سواحل چابهار و کنارک با ترکیبی از سواحل صخره ای، ماسه ای و تالابی زیستگاه گونه های منحصر به فردی از انواع پرندگان آبزی و غیر آبزی بومی و مهاجر است به طوری که هر گردشگر و مسافر با مشاهده این همه زیبایی مجذوب این منطقه می شود.
در کنار غروب زیبا، با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل جنوب استان گونه های مختلف پرندگان از جمله کاکایی، پرستوی دریایی، انواع حواصیل، فلامینگو، اگرت، سلیم ها، آبچلیک و پلیکان، بحری، بالابان، هوبره و عقاب دریایی در سواحل چابهار و کنارک بویژه بندر پزم به صورت ثابت و موقت سکونت دارند.
گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال با حضور در سواحل بکر و زیبای جنوب سیستان و بلوچستان می توانند در کنار طبیعت شگفت انگیز، انواع مختلف پرندگان کم نظیر و جذاب را مشاهده کنند.
یکی از گردشگران حاضر در بندر پزم کنارک گفت: بارها از همکاران و دوستانی که به جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرده بودند وصف زیبایی این بندر را شنیده بودم، اما واقعا شنیدن کی بود مانند دیدن.
احمد عابدی افزود: حضور پرندگان گوناگون، غروب خورشید و آرامش این منطقه بی نظیر است و به طور قطع از این پس در هر فرصتی به همراه خانواده خود به این بندر بکر و دیدنی سفر خواهم کرد.
احسان قاسم خانی یکی دیگر از گردشگران نوروزی در منطقه، آبهای نیلگون سواحل پزم را به مانند آینه ای ترسیم کرد که همزمان غروب خورشید را در درون خود به نمایش می گذارد.
وی گفت: پرندگان ساکن در سواحل بندر پزم با انسان ها خو گرفته و حضور گردشگران و مسافران سبب وحشت و پرواز آنها از منطقه نمی شود.
بندر پزم تیاب با بیش از 2 هزار نفر جمعیت واقع در فاصله 10 کیلومتری مرکز شهر کنارک یکی از بنادر مهم جنوب ایران به حساب می آید که قسمتی از پروتئین کشور از آن تامین می شود.
صید و صیادی شغل بیشتر ساحل نشینان و دریادلان منطقه پزم است.
روستای پزم تیاب در منتهی الیه جنوب شرق ایران در کنار آب های نیلگون دریای مکران واقع شده است.
این روستا از شمال به دهستان جهلیان، از جنوب به دریای عمان، از شرق به شهر کنارک و از غرب به دریای مکران محدود است.
شهرستان کنارک از وجود اسکله های مهم، مناظر دیدنی تپه های گل فشان در کهیر، مزارع کاشت موز در منطقه زرآباد، محوطه های پارینه سنگی، فرودگاه و پارک ساحلی برخوردار است.
کنارک واقع در جنوبی ترین قسمت سیستان و بلوچستان دارای 11 هزار و 567 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 90هزار نفر جمعیت است.
3043 **6081

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی