شهید ابوالمعالی: کشور نیازمند افراد متخصص و متعهد است


شهید ابوالمعالی: کشور نیازمند افراد متخصص و متعهد است

به گزارش ایرنا، شهید ابوالمعالی فرزند علی اکبر و شهربانو یکم مرداد 1344 ، در شهرستان مهدیشهر، در خانواده ای معتقد به احکام اسلامی چشم به جهان گشود.این شهید...

به گزارش ایرنا، شهید ابوالمعالی فرزند علی اکبر و شهربانو یکم مرداد 1344 ، در شهرستان مهدیشهر، در خانواده ای معتقد به احکام اسلامی چشم به جهان گشود.
این شهید بزرگوار از هوش سرشاری برخوردار بود و در دوران مدرسه نیز از شاگردان ممتاز محسوب می شد و همواره به همکلاسی های خود کمک می کرد.
شهید ابوالمعالی پس از کسب مدرک دیپلم دست از تحصیل نکشید و با تلاش موفق به قبولی در دانشگاه شد و دانشجوی ترم چهارم دانشگاه بود که برای دفاع از وطن شوق تحصیل را رها کرد و رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
وی در تظاهرات علیه حکومت ستم شاهی و پخش اعلامیه قبل از انقلاب حضور پررنگ داشت و به خواندن نماز اول وقت اهمیت می داد.
این شهید والامقام اولین بار از طرف سپاه مهدیشهر تیپ21 گردان امام رضا(ع) به عنوان بسیجی به جبهه های جنگ اعزام شد و و به عنوان کمک آر پی جی زن برای دفاع از خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر متجاوزان و ظالمان نقش ایفا کرد.
این شهید جلیل القدر پس از 9 ماه و28 روز دفاع از خاک وطن سرانجام در سی ام اردیبهشت 1365 در عملیات مقابله با تک دشمن در منطقه مهران ، با اصابت ترکش به مقام بلند شهادت نائل گشت.
این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود گفته است: از برادران و خواهران انتظار دارم پشتیبان ولایت فقیه بوده و امر او را امر رسول خدا بدانند و بدون هیچ کم و کاستی اطاعت کنند چرا که پیروی از رهبری عاقبت بخیری را به دنبال دارد.
در بخشی دیگر از وصیت نامه شهید ابوالمعالی آمده است: مسئله جنگ را مسئله اصلی خود بدانید چرا که امروز مسئله اصلی کشورمان جنگ است و این جنگ باید تا دفع کل فتنه از عالم ادامه داشته باشد.
شهید ابوالمعالی در وصیت نامه خودش خطاب به دانشجویان اظهار داشته است: برادران حزب الهی به دانشگاه ها بروند و بعد از اینکه فارغ التحصیل شدند آدم های بی خود و بی تفاوت نباشند، برادران حزب الله باید در زمینه درسی کوشا و پیشتاز از دیگران باشند، آنها باید دانشگاه ها را پر کنند تا جای خالی برای افراد ملحد باقی نماند.
پیکر مطهرشهید ابوالمعالی در زادگاهش واقع در گلزار شهدای شهرستان مهدیشهر به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/6103
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام