اقدام ترامپ نقض حاکمیت ملی ایران، حقوق بین‌الملل و بحران‌زاست


اقدام ترامپ نقض حاکمیت ملی ایران، حقوق بین‌الملل و بحران‌زاست

تهران- ایرنا- حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با انتشار بیانیه ای در محکومیت اقدام ماجراجویانه دولت ترامپ علیه سپاه، نوشت: اقدام ترامپ نقض حاکمیت ملی ایران، حقوق بین‌الملل و بحران‌زاست

به گزارش ایرنا، اقدام رئیس جمهوری آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، واکنش گسترده مقامات کشوری و لشگری، شخصیت ها و تشکل های سیاسی کشورمان از جمله حزب اتحاد ملت ایران اسلامی را در به همراه داشت.
این حزب دوشنبه شب با انتشار بیانیه ای محکومیت شدید خود را به این اقدام نابخردانه رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد.
مشروح این بیانیه به شرح زیر آمده است:
«به نام خدا
اقدام ماجراجویانه دولت ترامپ در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی؛ نقض حاکمیت ملی و حقوق بین‌الملل و تلاشی تازه برای تشدید بحران در منطقه و جهان است.
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی این اقدام بی‌سابقه در عرصه سیاست و حقوق بین‌الملل را تهدیدی علیه تمامیت کشور و گسترش افراطی‌گری و تروریسم تلقی و آن را شدیداً محکوم می‌کند.
دفاع متحد همه نیروهای سیاسی و تمامی ملت ایران از ارکان و نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران در این شرایط، وظیفه‌ای ملی، دینی و تاریخی است. تردیدی نیست که حاصل این اقدام نسنجیده، افزایش همبستگی ملی در ایران و نهایتاً انزوای بیشتر دولت زورگو و بی‌منطق ترامپ خواهد بود.»
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.
در پی اعلام این تصمیم، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که آن شورا نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام 'را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
شورای عالی امنیت ملی نیز به دنبال اقدام خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی، در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام را از گروه های تروریستی معرفی کرد.
شبس**1504

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی