واکنش فلاحت پیشه به اقدام آمریکا علیه سپاه


واکنش فلاحت پیشه به اقدام آمریکا علیه سپاه

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مقابله به مثل ایران در واکنش به قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی امریکا در کمتر از چند ساعت آینده صورت خواهد گرفت.

واکنش فلاحت پیشه به اقدام آمریکا علیه سپاه

حشمت الله فلاحت پیشه درباره اقدام امریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی ادامه داد: در کمتر از چندساعت اقدام مقابله به مثل ایران صورت می‌گیرد و نظامیان امریکا در منطقه در فهرست گروه ها‌ی تروریستی در کنار داعش قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت موظف است طبق قانون الزام دولت، اقدام متقابل انجام داده و نیرو‌های نظامی امریکا در منطقه غرب آسیا را در فهرست گروه‌های تررویستی قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر کل روح این قانون در این زمینه از نظر مجلس تامین شود، نیازی به لایحه دوفوریتی در مجلس نیست، اما در غیر این صورت طرح دو فوریتی را فردا در مجلس به تصویب می‌رسانیم.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.

ترامپ دقایقی پیش این تصمیم را اعلام کرده است.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پی اعلام این تصمیم، در نامه‌ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که شورای عالی امنیت ملی نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام 'را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

ترامپ در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت:: من امروز بطور رسمی اعلام می‌کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره ۲۱۹ از 'قانون مهاجرت و ملیت'، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله سپاه قدس را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری