به گزارش فارس از خوزستان، سیلاب جاری شده در استان خوزستان که به دلیل افزایش دبی خروجی از سدهای دز و کرخه است این روزها بازار شایعات را داغ کرده است.

خبرهای متفاوتی در خصوص وضعیت پایداری سد کرخه در فضای مجازی منتشر شد که تمام این شایعات توسط مسوولان استانی پاسخ داده و تکذیب شد.

فیلمی در فضای مجازی مبنی بر به صدا درآمدن آژیر خطر در سد کرخه منتشر شد که این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت در برخی مناطق پایین‌دست رودخانه کرخه شد.

روشن شدن آژیر به معنی باز شدن دریچه‌های اضطراری سد است و مردم باید از حاشیه‌ی رودخانه فاصله بگیرند تا پس از بالا آمدن یک‌باره آب غافلگیر نشوند.

این فیلم در حالی به نام سد کرخه در فضای مجازی منتشر که متعلق به سد تنظیمی علی کله دزفول است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: ضدانقلاب به‌شدت بر روی وضعیت فعلی سد کرخه و استان خوزستان در حال کار هستند و اخبار کذبی در فضای مجازی در خصوص وضعیت سد کرخه و خروجی آن منتشر می‌کنند که همه این اخبار کذب است و سد در پایداری کامل به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ورودی سد کرخه به‌طور متوسط ۲ هزار مترمکعب در ثانیه و خروجی آن ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه است و با توجه به وضعیت آب و هوایی و میزان ورودی سد کرخه میزان خروجی را مشخص می‌کند.