ترسیم چشم انداز 10 ساله مهدوی و راه اندازی سایت چندزبانه با رویکرد جهانی


ترسیم چشم انداز 10 ساله مهدوی و راه اندازی سایت چندزبانه با رویکرد جهانی

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به آغاز به کار مجدد بخش بین الملل بنیاد مهدی موعود(عج)، گفت:ترسیم چشم انداز 10 ساله با موضوع مهدویت در جهان، برگزاری دوره های معارف مهدویت در خارج از کشور و راه اندازی سایت چند زبانه با موضوع مهدویت در این بخش دنبال می شود.

حجت‌الاسلام «محمدرضا خوشخو» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت مجدد بخش بین الملل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)، اظهار کرد: مهدویت موضوعی جهانی است و حضرت قائم(عج)، منجیِ یک کشور یا منطقه خاصی نیست و متعلق به همه مردم جهان است، لذا با توجه به این مساله نیاز داریم که فعالیت های مهدوی را به صورت گسترده و فراگیر طرح و دنبال کنیم تا سایرین با معارف مهدویت در دین ما آشنا شوند.

مشاور بین الملل بنیاد مهدی موعود(عج) ادامه داد: بنیاد مهدی موعود(عج) مدتی بود که در حوزه بین الملل فعالیت نداشت اما اخیرا مقرر شده در این راستا فعالیت های خود را از سر بگیرد، امروز دیگر با دهکده جهانی طرف هستیم، از سوی دیگر از آنجا که تعاملات و ارتباطات بین المللی در حوزه تولید محتوا افزایش یافته، لذا نیاز است که در عرصه مهدویت کار شود. متاسفانه، آنچنان که باید و شاید در این حوزه فعالیت نداشته ایم.

حجت الاسلام خوشخو تصریح کرد: با این وصف ضرورت دارد که فرهنگ مهدوی در دنیا تبلیغ شود. پیروان همه ادیان اعتقاد به منجی دارند، مسیحی، یهودی، بودایی، هم منجی را قبول دارند، همه آنها اعتقاد به این امر دارند بنابراین باید گفتمان این چنینی شکل بگیرد.

وی در مورد برنامه های آتی بنیاد مهدی موعود(عج) در راستای تقویت فعالیت های بین المللی گفت: در حال حاضر طرح هایی را اریه کرده ایم که از جمله آنها عبارت اند از: ترسیم چشم انداز 10 ساله با موضوع مهدویت در جهان، تهیه بانک اطلاعاتی از کتاب های مهدوی ترجمه شده، برگزاری دوره های معارف مهدویت در خارج از کشور، برگزاری نشست های علمی در خارج از کشور، تهیه بانک اطالعات مهدی یاوران و مهدی باوران خارج از کشور، طرح موضوع گفتمان مهدوی در خارج از کشور، شناسایی مراکز مهدوی فعال در خارج از کشور و تهیه طرح منجی در ادیان ابراهیمی.

مشاور بین الملل بنیاد مهدی موعود(عج) خاطرنشان کرد: راه اندازی سایت چند زبانه با موضوع مهدویت، تهیه نمادهای مهدوی جهت عرضه در خارج از کشور، برنامه ریزی اعزام مبلغ مهدوی به خارج از کشور، اولولیت بندی کشورها با توجه به محدود بودن منابع، ارتباط گیری اولیه با عراق و افغانستان، سوریه، پاکستان، لبنان،هندوستان، اندونزی، روسیه، عمان، یمن، رصد و تحلیل فعالیت های انجام شده با موضوع مهدویت و بررسی جایگاه منجی در سایر ادیان نیز ازجمله این طرح ها است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته