کشف 17 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور


کشف 17 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از کشف بیش از 17 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

کشف 17 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشوربه گزارش فانوس، ناصر اصلانی، اظهار کرد: مجموع کشفیات این مدت ۱۷۱۰۰ کیلوگرم است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که ۱۳۳۹۷ کیلوگرم بوده است، ۲۷.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۳۳۲۹ کیلوگرم بوده است که ۷۸ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

اصلانی ادامه داد: همچنین از این میزان، ۱۷۴۶ کیلوگرم حشیش، ۶۱۱ کیلوگرم هروئین، ۳۱۹ کیلوگرم شیشه، ۳۳۶ کیلوگرم مرفین، ۱۳۵۰۴ عدد قرص روان‌گردان، دو هزار لیتر مواد پیش‌ساز و ۷۵۸ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۲۴۰۵ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۷.۱۱ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

اصلانی اظهار کرد: در مدت مورد بررسی مجموعاً ۲۳۱۸۳ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۵۱ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان، ۴۹۳۰ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۱۷۵۶۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند و ۵۳۸ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۱۳۵۰۴ عدد قرص‌های روان‌گردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۶۹۴۳ عدد مربوط به استان گلستان است که نشان دهنده ۵۱.۴ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روان‌گردان در مدت مزبور است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۶۸.۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۲۱۰۰ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۱۲.۳ درصد کشفیات کشور می‌باشد و تهران با ۱۸۹۲ کیلوگرم، اصفهان با ۱۸۲۱ کیلوگرم، فارس با ۱۷۴۲ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۵۷۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۴۴۲ کیلوگرم و هرمزگان با ۱۱۷۴ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در مدت یاد شده ۴۰.۹ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۲۷۷ دستگاه خودرو، ۲۹ دستگاه موتورسیکلت، ۳ قبضه سلاح و ۳۹ دستگاه موبایل توقیف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل