24 فروردین، آخرین مهلت پرداخت عوارض آزادراهی الکترونیکی


24 فروردین، آخرین مهلت پرداخت عوارض آزادراهی الکترونیکی

خبرگزاری آریا- معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور گفت: مسافران نوروزی که عوارض الکترونیکی آزادراهی خود را حداکثر تا 24 فروردین پرداخت نکنند، مشمول جریمه 30 هزار تومانی خواهند شد.

24 فروردین، آخرین مهلت پرداخت عوارض آزادراهی الکترونیکی
خبرگزاری آریا- معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور گفت: مسافران نوروزی که عوارض الکترونیکی آزادراهی خود را حداکثر تا 24 فروردین پرداخت نکنند، مشمول جریمه 30 هزار تومانی خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد حسین میرشفیع افزود: از 28 اسفند سال گذشته عوارض آزاد راهی در چهار آزاد راه تهران - قم، تهران- ساوه، کرج - قزوین و قزوین- زنجان بصورت الکترونیکی دریافت می‌شود و خودرو‌های عبوری 48 ساعت پس از عبور مهلت داشتند تا عوارض خود را پرداخت کنند، اما با هماهنگی پلیس راه نیروی انتظامی، استثنائا امسال این مهلت تا 24 فروردین تمدید شده است.
وی افزود: رانندگان باید از طریق اپلیکیشن‌های مالی نظیر کیپاد و تاپ یا از طریق مراجعه به دو سایت
www.nspay.ir و www.aaniro.com و وارد کردن پلاک خودروی خود، از میزان عوارض عبوری آگاه و آن را پرداخت کنند.
میرشفیع افزود: هم اکنون در چهار آزادراه تهران- قم، تهران- ساوه، کرج- قزوین و قزوین- زنجان دریافت عوارض به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و پلاک خودرو‌ها با دوربین‌ها خوانده شده و کاربر نیازی به توقف ندارد و به هیچ وجه امکان دریافت نقدی هم وجود ندارد.
معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: کاربران همچنین می‌توانند با تعریف کیف پول الکترونیکی به صورت مستقیم شماره حساب خود را به سیستم الکترونیکی عوارض آزاد راه متصل کنند تا هنگام عبور از محل عوارضی آزادراه‌ها و پس از شناسایی پلاک، به طور اتوماتیک هزینه عوارضی از حساب آن‌ها کسر شود.
میرشفیع افزود: همچنین تگ‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بانک مسکن نیز دارای اعتبار است که آن را به سیستم دریافت الکترونیکی عوارض متصل کرده ایم.
معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور بیان کرد: با این حال بهترین روش برای ثبت نام، مراجعه به سایت‌های یاد شده است.
وی افزود: هم اکنون موضوع دریافت عوارض به صورت الکترونیکی در چهار آزاد راه یاد شده در حال اجراست و بزودی و تا پایان تیر ماه، همه 28 آزاد راه موجود در سراسر کشور به این سامانه تجهیز خواهند شد و عوارضی‌های قدیم هم جمع می‌شوند، بنابراین کاربرانی که در تعطیلات نوروز از این چهار آزادراه عبور کرده‌اند امسال فقط تا 24 فروردین 98 مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام و پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کنند و اگر پرداخت انجام نشود، مبلغ 30 هزار تومان به ازای هر مورد عوارض پرداخت نشده جریمه خواهند شد.
میرشفیع افزود: در پایگاه‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های معرفی شده، امکان استعلام بدهی و شارژ کیف پول برای صاحبان خودرو وجود دارد.
معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور افزود: حذف پرداخت نقدی و پول فیزیکی در محل عوارضی آزادراه‌ها و تسهیل پرداخت عوارض، کاهش توقف خودرو‌ها، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تخریب آسفالت در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز و صرفه جویی در استهلاک خودرو، از مزایای اجرای سامانه الکترونیکی دریافت عوارض آزاد راهی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان