جذابیت ژنتیکی است


جذابیت  ژنتیکی  است

مطالعات محققان دانشگاه دانشگاه ویسکانسین - مدیسون نشان می‌دهدعوامل ژنتیکی مختلفی درجذابیت صورت اشخاص نقش دارند.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، جذابیت به عنوان یک مزیت اجتماعی قلمداد می‌شود که در تمام ارکان زندگی از به دست آوردن شغل و تحصیلات گرفته تا درآمد نقش دارد.

بر اساس مطالعه‌ای که چندی پیش صورت گرفته است، حتی مادران مراقبت‌های بهتری نسبت به کودکان جذابشان دارند. گرچه به نظر می‌رسد که جذابیت چهره ریشه ژنتیکی دارد، اطلاعات مختصری درباره ژن‌های دخیل در این امر در دست است.

محققان به منظور بررسی تاثیر ژنتیک بر جذابیت صورت، داده‌های ژنتیکی چهار هزار و ۳۸۳ نفر را بررسی کردند و از داوطلبان خواستند بر اساس عکس افراد به جذابیت آنان نمره دهند و سپس نمره جذابیت را با آرایش ژنتیکی هر فرد مقایسه کردند.نتایج نشان می‌دهد برخی ژن‌ها با جذابیت صورت مرتبط هستند؛ ولی نقش این ژن ها با توجه به جنس متفاوت است.

ادامه مطالعات نشان می‌دهد تغییرات ژنتیکی مرتبط با زیبایی در زنان با ژن‌های مربوط به تنظیم توده بدنی و چربی‌ها مرتبط است. ژن های مرتبط با جذابیت در مردان نیز با ژن‌های موثر در سطح کلسترول ارتباط دارد. بر اساس تحقیقات قبلی، سطح کلسترول خون نقش مهمی در سنتز هورمون تستوسترون و دیگر هورمون‌های استروئیدی دارد.

این مطالعه نه تنها بینش های جدید در رابطه با جذابیت صورت و ژنتیک در اختیار می‌گذارد؛ بلکه رابطه پیچیده بین جذابیت و طیف وسیعی از صفات دیگر را نشان می‌دهد.

ایرنا

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز