جشنواره و فستیوال های بزرگ هند


جشنواره و فستیوال های بزرگ هند

جشنواره و فستیوال های بزرگ هند ، کوله پشتی: جشنواره و اعیاد هند معمولا با صدای بلند، شدید، پر هرج و مرج، رنگارنگ و شاد برگزار می شود. سفر به هند در زمانهای معمولی نیز بسیار هیجان انگیز است، حال تصور کنید در زمان یکی از فستیوال های رنگارنگ به هند تصور کنید. بسیاری از جشنواره های بزرگ هند در سراسر جنوب شرقی آسیا و دیگر نقاط جهان که در آن جوامع بزرگ...

جشنواره و اعیاد هند معمولا با صدای بلند، شدید، پر هرج و مرج، رنگارنگ و شاد برگزار می‌شود. سفر به هند در زمان‌های معمولی نیز بسیار هیجان انگیز است، حال تصور کنید در زمان یکی از فستیوال‌های رنگارنگ به هند تصور کنید. بسیاری از جشنواره‌های بزرگ هند در سراسر جنوب شرقی آسیا و دیگر نقاط جهان که در آن جوامع بزرگ هند یا هندو وجود دارد، برگزار می‌شود. شما حتی می‌توانید با سفر به مالزی، سنگاپور و ... نیز از این جشن‌ها بهره‌مند شوید. آسیای جنوبی پرجمعیت‌ترین و متراکم‌ترین جمعیت در جهان را داراست. جشنواره‌ها و تعطیلات ملی در هند، جزء بزرگترین جشنواره‌ها در آسیا محسوب می‌شود. در هند فقط ۳ روز تعطیل رسمی (تولد گاندی، روز استقلال، و روز جمهوری) وجود دارد، اما جشنواره و فستیوال بی شمار است.
جشنواره و فستیوال های بزرگ هند
۱. سالروز تولد گاندی

مهاتما گاندی است که هنوز هم در هند دوستداران زیادی دارد و عکس او روی پوا هند قابل مشاهده است. تولد گاندی یکی از تعطیلات ملی رسمی هند است و در هر ایالت در سراسر شبه قاره مشاهده می‌شود. در این روز به او ادای احترام می‌شود و نماز برگزار می‌شود. سالانه در ۲ اکتبر در طول هند زمان برگزاری این جشن است.

جشنواره و فستیوال های بزرگ هند
۲. روز جمهوری هند

این روز نباید با روز استقلال هند اشتباه گرفته شود. روز جمهوری، جشن تصویب قانون اساسی جدید هند در ۲۶ ژانویه ۱۹۵۰ است. روز جمهوری در هند به عنوان یک روز تعطیل ملی با تعطیلی کسب و کار، رژه، نمایش‌های نظامی، و فعالیت‌های میهن پرستانه همراه است. زمان برگزاری سالانه در ۲۶ ژانویه در دهلی و مکان‌های دیگر هند است.

جشنواره و فستیوال های بزرگ هند
۳. روز استقلال

یکی دیگر از تعطیلات ملی وطن پرست هند، روز استقلال است که به دلیل رهایی از حکومت بریتانیا در تاریخ ۱۵ آگوست ۱۹۴۷ هر ساله جشن گرفته می‌شود. رژه، نمایش مجلل و تاریخی، تکان دادن پرچم با غرور و افتخار از فعالیت‌های این رویداد است. سالانه در ۱۵ آگوست در سراسر هند برگزار می‌شود.

جشنواره و فستیوال های بزرگ هند
۴. جشنواره هولی

هولی، جشنواره رنگ هندو، پرانرژی همراه با رقص مردم در خیابان‌ها و پاشیدن آب و رنگ به یکدیگر برگزار می‌شود. این جشنواره در پایان زمستان برای راندن ارواح بد و بیماری قبل از بهار و برداشت محصول است. تاریخ این جشنوراه متغییر است، اما در ماه مارس در سراسر هند، کشور‌های مانند مالزی و سنگاپور که در آن جمعیت هندو قابل توجهی وجود دارد، برگزار می‌شود.

جشنواره و فستیوال های بزرگ هند
۵. جشنواره دیوالی

جشنواره دیوالی، جشن چراغ‌ها با خلق منظره‌ای تماشایی و جذاب است. در برخی نسخه‌ها می‌گویند که برگرفته از جشن سال نو چینی هاست. در طول این جشنواره مقدار زیادی فانوس روشن و آتش بازی انجام می‌شود. این جشنواره در ۵ روز متوالی برگزار می‌شود که مردمان هند، خانه‌ها را تمیز می‌کنند و یا چراغ‌های رنگی زینت می‌بخشند. تاریخ جشنواره متغییر است، اما معمولا بین اکتبر و دسامبر در سراسرهند و راجستان، سنگاپور، کوالالامپور، پنانگ، و هر مکان دیگری که جمعیت بزرگی از هندوان در آن زندگی می‌کنند، برکزار می‌شود.

جشنواره و فستیوال های بزرگ هند
۶. نمایشگاه شتر پوشکار

این نمایشگاه یک رویداد سالانه است که گردشگران و مردمان محلی زیادی برای دیدن بیش از ۵۰۰۰۰ شتر به خود جذب می‌کند. نژاد‌های مختلف شتر، بازی چوگان، مسابقات، فروش و... از فعالیت‌های موجود در این نمایشگاه است که در صحرای راجستان برگزار می‌شود. اسکان در نمایشگاه پوشکار بسیار گران است. تاریخ برگزاری معمولا متغییر است، اما در ماه نوامبر است.

مترجم:سحر مردانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل