اسلام‌هراسی، محور نشست گروه آسیا پاسیفیک


اسلام‌هراسی، محور نشست گروه آسیا پاسیفیک

گروه بین‌الملل – نشست گروه آسیا پاسیفیک با موضوع اسلام‌هراسی و حمایت از مردم فلسطین، در حاشیه اجلاس بین‌المجالس جهانی در دوحه قطر برگزار شد.

اسلام‌هراسی، محور نشست گروه آسیا پاسیفیک

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی thepeninsula؛ این نشست، روز گذشته پیش از مراسم افتتاحیه نشست بین‌المجالس برگزار شد.

محور این نشست، بیگانه‌هراسی، اسلام هراسی، حمایت از اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان، مصائب مردم فلسطین و بحران انسانی ناشی از توفان در موزامبیک، مالاوی و زیمبابوه بود.

ترکیه و اندونزی دو قطعنامه‌ درباره اسلام‌هراسی ارائه کردند و کویت و مراکش درباره مردم فلسطین، قطعنامه‌هایی را پیشنهاد کردند.

«اسد قیصر» رئیس مجلس پاکستان که ریاست اجلاس گروه مجالس آسیا پاسیفیک را بر عهده دارد به خانواده قربانیان حمله به دو مسجد نیوزیلند، تسلیت گفت. وی خواستار برقراری همکاری مستمر مجالس آسیایی برای ایجاد درک بهتر از موضوعاتی همچون تروریسم، فقر، بیگانه‌هراسی و جنگ تمدن‌ها که مانع توسعه متوازن کشورها به ویژه در قاره آسیا می‌شود شد.
اجلاس بین‌المجالس جهانی از تاریخ 6 تا 10 آوریل (17 تا 21 فروردین) در دوحه قطر برگزار می‌شود. عربستان، امارات، بحرین و مصر، با این استدلال که رفتار نامناسب حکومت قطر باعث تیرگی روابط بین آنها شده است، این اجلاس را تحریم کرده‌اند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا