هیچ قدرتی نمی تواند به دوستی ایران و پاکستان خاتمه دهد


هیچ قدرتی نمی تواند به دوستی ایران و پاکستان خاتمه دهد

اسلام آباد - ایرنا - روحانی برجسته پاکستانی و رئیس سازمان فرهنگی و علمی منهاج الحسین که اخیرا به ایران نیز سفر کرد، گفت: سابقه دوستی و برادری ایران و پاکستان به صدها سال برمی گردد و هیچ قدرتی نمی تواند این دوستی را از بین ببرد.

به گزارش ایرنا، مجله هفتگی روزنامه اردو زبان 'نوای وقت' امروز (یکشنبه) در این ویژه نامه با علامه 'محمد حسنین اکبر' رئیس سازمان فرهنگی و علمی منهاج الحسین مستقر در شهر 'لاهور' درخصوص سفر اخیر وی به ایران و دیدار با روحانیون و اندیشمندان این کشور مصاحبه کرد.
این روحانی پاکستانی گفت که در سفرش به شهرهای مشهد مقدس، قم و تهران از نهادهای عالی دینی، مذهبی و آموزشی شامل اداره امور بین الملل آستان قدس رضوی، موزه گنجینه نفائس قرآنی، جامعه المصطفی، دانشگاه مذاهب اسلامی با مسئولان این نهادها به ویژه با حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در تهران دیدار کرد.
علامه حسنین اکبر که خود نویسنده و اندیشمند حوزه دین و معارف است، می گوید: ایران مهد تمن، فرهنگ و مرکز اشاعه علوم اسلامی به سراسر جهان است.
وی می گوید: ملت پاکستان به دوستی با ایرانیان افتخار می کنند و ما اطمینان داریم که دو کشور همواره و در هر زمان در کنار یکدیگر ایستاده و هیچ قدرتی نیز نمی تواند به این دوستی صدمه بزند.
علامه حسین اکبر گفت: وی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر درباره تعامل حجاج ایرانی و پاکستانی در ایام مناسک حج و رفت و آمد بیشتر هیات های دینی و معارف گفت وگو کرد و گفت: دولت پاکستان در برخی موارد برای رسیدگی به مسائل حل حتی از تجربه کشورهای اسلامی نظیر ایران نیز بهره مند می شود.
وی گفت: علامه قاضی عسکر از اقدام خود برای دعوت از پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی دولت پاکستان برای سفر به ایران خبر داد و گفت، ما می خواهیم با برادران پاکستانی درخصوص حج و مسائل زائران تبادل نظر کنیم.
که در اواسط بهمن ماه سال گذشته هیاتی از ایران به ریاست آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در اسلام آباد با نورالحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار کرد.
در این نشست نورالحق القادری دعوت هیات ایرانی را برای سفر به ایران پذیرفت.
آساق*274**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا