نماینده پارلمان لهستان: آلمان باید 900 میلیارد دلار غرامت بابت جنگ جهانی دوم به ورشو بپردازد


نماینده پارلمان لهستان: آلمان باید 900 میلیارد دلار غرامت بابت جنگ جهانی دوم به ورشو بپردازد

نماینده پارلمان لهستان در گفتگو با یک روزنامه این کشور اظهار داشت برلین باید دست‌کم 900 میلیارد دلار غرامت بابت جنگ جهانی دوم به ورشو پرداخت کند.

نماینده پارلمان لهستان: آلمان باید 900 میلیارد دلار غرامت بابت جنگ جهانی دوم به ورشو بپردازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یانوش سوزاکک، نماینده پارلمان لهستان و عضو کارگروه مرتبط با مسئله غرامت جنگ جهانی دوم، در گفتگو با روزنامه «وی پلیتیس» اظهار داشت برلین باید ۹۰۰ میلیارد دلار غرامت به ورشو بپردازد.

این نماینده پارلمان لهستان بی‌توجهی مقامات ورشو به درخواست غرامت جنگ جهانی دوم را در ۳۰ سال گذشته «فضاحت‌بار» خواند و افزود «آلمانی‌ها باید منابع مالی کافی به پرداخت غرامت جنگی اختصاص دهند».

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که آندژی دودا، نخست‌وزیر لهستان، در مصاحبه با یک روزنامه این کشور در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد به عقیده او پرونده پرداخت غرامت بسته نشده است.

در سال ۲۰۱۷، رولف نیکل، سفیر آلمان در لهستان، موضع برلین در موضوع پرداخت غرامت را تکرار کرد و گفت: مسئله از نظر قانونی و سیاسی بسته شده است. با این حال، برلین مسئولیت اخلاقی آنچه در طول جنگ اتفاق افتاده را به عهده می‌گیرد.

در اول سپتامبر ۱۹۳۹، آلمان در پاسخ به برافراشته شدن پرچمی دروغین بر فراز یک ایستگاه رادیویی آلمانی با نام «سندر گلیویتز» در روز پیش از آن، آغاز جنگ را اعلام کرد. تنها یک ماه طول کشید که ارتش هیتلر توانست کل لهستان را اشغال کند؛ اما سرانجام این جنگ در ۸ مه ۱۹۴۵ با سقوط برلین به دست سربازان ارتش سرخ شوروی و تسلیم بی‌قید و شرط آلمان پایان یافت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی