انتقال 2 میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب قره قشلاق


انتقال 2 میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب قره قشلاق

تبریز - ایرنا - فرماندار ملکان از انتقال 2 میلیون مترمکعب آب رودخانه های مردق چای و لیلان چای این شهرستان برای احیای تالاب قره قشلاق خبرداد.

محمدباقر خانی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارندگی مناسب ابتدای امسال موجب افزایش آب رودخانه های شهرستان شده است، گفت: خوشبختانه این موضوع موجب افزایش ورودی آب به تالاب قره قشلاق واحیای آن شده است
وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به ادامه بارندگی ها این میزان تا پایان اردیبهشت ماه به بیش از 5میلیون متر مکعب افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی ملکان نیز در این باره گفت: بیش از 7هزار هکتار اراضی قابل کشت این شهرستان در حاشیه تالاب قره قشلاق قرار دارد که با احیای مجدد تالاب، سفره های زمینی سیراب شده وکشاورزی منطقه نیز رونق می گیرد.
حسن علیوند افزود: همچنین احیای تالاب موجب بالا آمدن آب چاه ها نیز شده و ریزگردهای حاصل از خشکی دریاچه اورمیه نیز کاهش یافته است.
تالاب قره قشلاق در کناره های جنوب شرقی دریاچه ارومیه به وسعت22 هزار و 250 هکتار در 15 کیلومتری شهرستان بناب واقع شده و به دلیل زیبایی و تنوع گونه های جانوری و گیاهی به عروس تالاب های شمال غرب کشور شهرت یافته است.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در 155 کیلومتری جنوب تبریز، مرکزاستان آذربایجان شرقی واقع است.
7228/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»