رسوایی اخلاقی سربازان انگلیسی،فرمانده ارتش رابه واکنش واداشت


رسوایی اخلاقی سربازان انگلیسی،فرمانده ارتش رابه واکنش واداشت

لندن – ایرنا – فرمانده ارتش انگلیس در اقدامی بی‌سابقه، یک پیام ویدئویی منتشر کرد و در آن به اتهامات اخیر درباره رسوایی اخلاقی سربازان این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، ژنرال «مارک کارلتون-اسمیت» در یک کلیپ ویدئویی کوتاه که در کانال یوتیوب ارتش انگلیس منتشر شد، اعلام کرد: اگر اتهامات جدی علیه اعضاء ارتش به اثبات برسد با استانداردها و ارزش‌های عالی‌ترین نهاد نظامی کشور ناسازگار است.
وی تصریح کرد: تخلف اعضاء ارتش نه‌ تنها غیرقابل ‌قبول، بلکه غیرقانونی است و با معیارهای ارتش ناهمخوان است.
او این اظهارات را پس‌ از آن مطرح کرد که روزنامه 'سان' انگلیس از دستگیری شش سرباز انگلیسی به جرم تجاوز به یک سرباز زن نوجوان خبر داد.
'گاوین ویلیامسون' وزیر دفاع انگلیس این حادثه را هولناک خواند و دستور داد تا در این رابطه تحقیق شود.
چهارشنبه گذشته نیز انتشار یک کلیپ ویدئویی در رسانه‌های انگلیس که نشان می داد سربازان ارتش این کشور، چهره «جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف دولت را در تمرین تیراندازی هدف قرار داده‌اند، خبرساز شد.
این فیلم کوتاه که گفته می‌شود در پایگاه ارتش انگلیس در کابل افغانستان تهیه ‌شده، مربوط به تمرین سربازان این کشور برای حفاظت از افراد ویژه بوده است.
فیلم مزبور یک روز پس‌ از آن منتشر شد که نخست‌ وزیر انگلیس پس از تحمل سومین شکست در پارلمان بر سر طرح دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، تصمیم گرفت تا با حزب کارگر مذاکره کند.
«تام توجندهات» رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس و از مستشاران اسبق ارتش این کشور اقدام سربازان را شرم‌آور خوانده و «روری استورات» معاون وزیر کشور انگلیس هم در اظهارنظری مشابه، رفتار سربازان را گستاخانه و کاملاً اشتباه خوانده است.
وی گفت: آن‌ها نباید در موضوعات سیاسی دخالت کنند و وظیفه آن‌ها دفاع از کشور است.
فرمانده ارتش انگلیس در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: تحولات هفته گذشته به اعتبار و اقتدار ارتش که به‌ سختی به‌دست‌آمده صدمه زده است. با این ‌وجود هرگونه رفتاری که زیر خط استاندارد ارتش باشد، تحمل نخواهد شد.
پیش ‌از این رسوایی‌های جنسی سیاستمداران انگلیسی در رسانه‌های این کشور خبرساز شده بود.
براساس تحقیقات صورت گرفته فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان انگلیس به امری رایج و به‌ مرور زمان به‌ یک معضل پنهان تبدیل ‌شده است.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر