جزئیات خبر خوش دولت برای ساکنان منطقه «سعدی» شیراز


جزئیات خبر خوش دولت برای ساکنان منطقه «سعدی» شیراز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وضعیت شیراز یکی، دو روز بعد از حادثه سیل دروازه‌ قرآن به حالت عادی برگشت گفت که نباید به خاطر برخی گلایه‌ها انسجام و همدلی بین دولت و ملت را در حادثه سیل اخیر تحت الشعاع قرار دهیم.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وضعیت شیراز تقریبا یکی دو روز بعد از حادثه "دروازه‌ قرآن" به حالت عادی بازگشت. این حادثه بسیار غیر قابل باور و غیر قابل پیش‌بینی بود و از آن جایی که سیل وارد مسیر خیابان شد، منازل به آن صورت دچار خسارت نشده‌اند و پس از جمع‌آوری خودروها فضای منطقه به حالت عادی بازگشت.

وی یادآور شد: در منطقه "سعدی" تعدادی از منازل مردم دچار آبگرفتگی شد. دلیل اصلی آن هم این بود که بخش زیادی از این منطقه بدون ضابطه و در مسیل ساخته شده است. به طوری که به گفته زوج پیری که در آن جا سکونت داشتند، در سه، چهار سال گذشته منزل آنها شش بار دچار آبگرفتگی شده است و این مشکل سالیان متمادی لاینحل باقی مانده بود.

نماینده شیراز با اشاره به حضور وزرای اطلاعات، بهداشت، ارتباطات، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس بنیاد مسکن و معاونان وزارت راه در شیراز پس از حادثه سیل، خاطر نشان کرد: سطح قابل قبولی از مدیران دولتی پس از سیل در شیراز حضور پیدا کردند و نماینده عالی دولت هم با مدیران استانی نشست‌های گره گشایی داشت.

پارسایی ادامه‌ داد: در کنار تیم دولت و حضور گرم مردم و گروه‌های مردم نهاد نیز چشمگیر بود. کمک‌ این گروه‌ها تنها معطوف به سیل نبود و آنها همچنان در حال فعالیت هستند. البته برخی از گروه‌ها مثل گروه "آفرود" بعد از سیل لرستان برای کمک در توزیع بسته‌های امدادی عازم این منطقه شدند، اما در کل مشارکت نیروهای نظامی و هلال احمر در خور توجه بود و تقریبا بی تفاوتی و یا سهل انگاری بعد از سیل حداقل در شیراز وجود نداشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود، بیان‌ کرد: همچنین آقای آذری جهرمی بازدیدی از منطقه "سعدی" که دچار آبرفتگی و سیل شده بود داشتند و جلسه‌ای به همین منظور در استانداری داشتیم که مقرر شد با پیشنهاد و مساعدت وزیر ارتباطات زمینی متعلق به این وزارتخانه در اختیار وزارت راه و بنیاد مسکن قرار گیرد تا با تسهیلات بنیاد مسکن برای ۲۰۰ خانه‌ای که همیشه در معرض سیل قرار دارند مسکنی ساخته شود. متاسفانه آن چه که در منطقه "سعدی" شاهد هستیم برای شهر فرهنگی شیراز برازنده نیست و به ‌این‌ ترتیب راه حلی برای این مشکل پیدا شد.

وی ادامه‌ داد: در این باره با آقای نوبخت نیز صحبت شده است و ایشان نیز قول دادند که به صورت قطعی از آن حمایت شود. موضوع هفته‌ گذشته در دولت مطرح شد و مورد حمایت قرار گرفت و وزیر راه نیز قول داد که با قید فوریت و طی مراحل قانونی آن را شروع کنند. ما هم پیگیر هستیم که تفاهمنامه ای امضا شود تا کار وارد مراحل اجرایی شود.

پارسایی در ادامه خاطر نشان کرد: ممکن است شهروندانی همچنان گله‌مند باشند و انتظار بیشتری از دولت داشته باشند، اما من معتقد هستم که برازنده نیست که به خاطر دستمال، قیصریه را به آتش بکشیم و انسجام و همدلی بین دولت و ملت را تحت الشعاع قرار دهیم. خوشبختانه در سیل "دروازه‌ قرآن" زیرساخت‌های شهر آسیب ندیده‌اند، البته تلفات انسانی این حادثه بسیار دلخراش بود.

سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" در پایان یادآور شد: کمیسیون اصل "۹۰" به صورت میدانی دلایل وقوع سیل، مقصران و عاملان آن را مورد بررسی قرار می‌دهد چرا که خصوصا در شیراز پیش از این و در شدیدترین بارش‌ها هم چنین آبگرفتگی و خروج از مسیل را شاهد نبودیم. لذا این نشان دهنده این است که بخشی از حادثه مربوط به دخالت عوامل انسانی بوده است که موضوع توسط کمیسیون اصل "۹۰" بررسی خواهد شد و با توجه به دغدغه‌ای که در سایر کلانشهرها وجود دارد که مسیل‌ها مسدود و یا تغییر کاربری داده شده باشند، گزارشی از تهدیدات و خطرات احتمالی جهت جلوگیری از آن تهیه خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی