دستور تخلیه 225 واحد مسکونی در روستای حسین‌آباد کالپوش سمنان


دستور تخلیه 225 واحد مسکونی در روستای حسین‌آباد کالپوش سمنان

حوادث رکنا: استاندار سمنان بر ضرورت برخورد جدی با ساخت‌وساز در بستر و حریم‌ رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: جلوگیری از تعرض به جنگل‌ها و مراتع و توجه جدی به حفاظت از بستر و حریم‌ رودخانه‌ها می‌تواند به کاهش سیلاب‌ها کمک جدی کند.

علیرضا آشناگر در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ اظهار کرد: باید برابر قوانین به‌صورت جدی با ساخت و ساز در بستر و حریم‌ رودخانه‌ها برخورد شود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان ادامه داد: باید در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز از ساخت و ساز و اعطای مجوز به ساختمان‌هایی که از لحاظ فنی اصول اولیه را رعایت نمی‌کنند، جلوگیری شود .

آشناگر با اشاره به تخریب گسترده در سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر در نقاط مختلف کشور افزود: در استان سمنان باید از تخریب و تعرض به مناطق جنگلی جلوگیری شود تا در آینده با بارش‌های شدید، شاهد به راه افتادن سیلاب و خسارات به مناطق مختلف استان نباشیم.

وی یادآوری کرد: متاسفانه در گذشته حفظ جنگل‌ها، مراتع، بسترهای رودخانه و محیط زیست مورد توجه قرار نگرفته و بارش‌های الهی که از نعمت‌های خداوندی است در برخی مناطق کشور و استان به سیلاب تبدیل و خساراتی را به بخش های مختلف وارد ساخت.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به تصویب طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی از آن به عنوان عیدی نمایندگان به مردم نام برد و گفت: تصویب این طرح ملی با رای ۸۱ درصدی نمایندگان، بهترین عیدی مجلس شورای اسلامی به مردم استان سمنان بود . همچنین احداث سد فینسک و تعیین ردیف بودجه برای آن نیز عیدی مطلوب دیگری به مردم استان سمنان بود که از نمایندگان ملت به ویژه نمایندگان استان به واسطه تلاش برای تحقق این مهم تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و اثرات آن در استان گفت: در موج اول بارش‌ها در استان در ایام ابتدایی سال، مناطق بالادست مهدیشهر، خوش ییلاق شهرستان شاهرود و منطقه کالپوش دچار مشکل شدند .

استاندار با تقدیر از امدادرسانی‌ها گفت: هلال احمر، علوم پزشکی، راهداری، شرکت‌های خدمات رسان و امدادی و مابقی دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت بحران بسیار مطلوب عمل کردند لذا . از همه فرمانداران، نیروهای مسلح و ‌مدیران که در این ایام پای کار بودند و به صورت شبانه روزی به امداد رسانی به مردم و مسافران پرداختند تقدیر و تشکر می‌کنم.

آشناگر ادامه داد: در موج اول بارش‌ها، در منطقه کالپوش، ۲۰۰ اصله تیر برق قطع شد و به‌دلیل رانش زمین آب شرب و همچنین گاز مردم منطقه دچار مشکل شد که در کمترین زمان ممکن، مشکلات مرتفع شد.

صدور دستور تخلیه ۲۲۵ واحد مسکونی در روستای حسین‌آباد کالپوش

وی با بیان اینکه رانش زمین در منطقه یکی از مشکلات بسیار مهمی بود که باعث شد تا خدمت‌رسانی و پایدار سازی شبکه‌های برق، آب و گاز با مشکل مواجه شود ادامه داد: ۲۲۵ واحد مسکونی در روستای حسین‌آباد کالپوش تخریبی است که دستور تخلیه آنها نیز صادر شده است همچنین ۱۱۷ خانه روستایی تخلیه و برای ساکنان با اعتبارات در نظر گرفته شده عقد قرارداد مسکن صورت گرفته و همه اسکان داده شدند.

وی با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی این منطقه گفت:با حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی شرق استان، راه دسترسی روستای حسین آباد در حال احداث است .

آشناگر با اشاره به مطالعه علمی روی منطقه کالپوش در جریان رانش زمین در حسین آباد گفت: با انجام ‌مطالعات زمین‌شناسی، منطقه جدید برای ساخت و ساز مسکن برای افراد این روستا که منازل آنها تخریب شده، در دستور کار قرار می‌گیرد .

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به تداوم بارش‌ها در استان گفت: در موج دوم و سوم‌ بارش‌ها نیز، تمامی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور معاونین استاندار، مدیریت صحنه را به صورت مطلوب انجام دادند .

گسیل امکانات امدادی از سمنان به مناطق سیل‌زده

وی با اشاره به وقوع سیل در شمال و غرب و جنوب کشور به امدادرسانی و کمک مردم و مسوولان استان به سیلزدگان اشاره و خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران و امداد رسانی به مردم در مناطق سیل زده کشور، نیروهای نظامی و مسئولین استان سمنان نیز به صورت ویژه پای کار بودند .

وی تصریح کرد: از سوی استان سمنان در همین راستا هفت دستگاه کامیون، دو دستگاه لودر، سه دستگاه تانکر آب، یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی، ۸ دستگاه پمپ کف‌کش و دو دستگاه تریلی و دو دستگاه کامیون حاوی امکانات امدادی به مناطق سیل زده کشور به مناطق سیل‌زده گسیل شد.

وی با اشاره به نیاز مردم سیل‌زده به کمک‌های مدمی اظهار کرد: مردم مومن،نوع‌دوست و خونگرم استان سمنان نیز در بخش جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای ارسال به مناطق سیل‌زده، به صورت ویژه پای کار خواهند آمد و باور داریم در این بخش نیز برگ زرین دیگری به افتخارات این استان اضافه شود.

وی گفت: با موافقت مدیران و برای حمایت و کمک ‌به سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور، حداقل یک روز از حقوق مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای کمک به هموطنان سیل‌زده در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از آب‌های سطحی ناشی از سیلاب تاکید کرد: شهرداران از آب‌های سطحی که در اثر بارش ها در شهرها جاری می شود، با همکاری آبفای شهری برای آبیاری فضای سبز و ساماندهی منظر شهری استفاده کنند .

استاندار سمنان همچنین با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت بحران‌ها در کشور گفت:سازمان مدیریت بحران باید توسط مجلس شورای اسلامی برای مقابله و مواجه با اتفاقات و بلایای طبیعی، تقویت شود .

تاکید آشناگر بر استفاده از بانوان لایق در مدیریت‌ها

وی به اهمیت بهره‌گیری از نیروهای توانمند پرداخت و با اشاره به نقش مهم وزارت کشور گفت: وزارت کشور مسئولیت مقابله و مدیریت بحران، اجرای انتخابات سالم و صحیح و نظارت بر امورات پروژه ها و طرح های عالی در کشور را بر عهده دارد و باید تلاش شود تا نیروهای متعهد و متخصص و قوی به متناظر آن در زیر مجموعه های این وزات خانه در استان به کار گرفته شوند .

آشناگر با بیان اینکه مدیران استان باید سهم ۳۰ درصدی مدیریت بانوان در استان را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند اضافه کرد: فرمانداران نیز باید یکی از معاونین و بخشداران خود را از بین بانوان متعهد، شایسته، توانمند و لایق انتخاب کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر