دکتر شکراله سلمان‌زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: فعالیت ابتدایی ما در این منطقه سیل‌زده ابتدا به صورت خانه به خانه و متمرکز بر روی آموزش‌های بهداشت محیط، بیماری‌های واگیر و سلامت خانواده با هدف محافظت روستاییان در برابر سیل انجام شد.

او گفت: بعد از ورود سیلاب به دریسیه شکل فعالیت ما تغییر کرد و ضمن ادامه آموزش‌های خانه به خانه، کنترل کیفیت آب و گزارش لحظه به لحظه نواقص در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تیم‌های بهداشتی ما در کنار تیم‌های درمانی شامل پزشک، ماما و گروه پرستاری به صورت 24 ساعته در دریسیه مستقر شده و به خدمات‌رسانی مشغولند.

او اضافه کرد: در حال حاضر تیم‌‎های بهداشتی، درمانی ما در اردوگاه کشت نیشکر فارابی حضور فعال دارند.

دکتر سلمان‌زاده با اشاره به اینکه 700 نفر در کمپ مجتمع کشت و صنعت فارابی ساکن هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت فرهنگی در کمپ یادشده انجام می‌شود تا نشاط کودکان حاضر در این مجموعه حفظ شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان تصریح کرد: هیچگونه ابتلا به وبا در مناطق سیل‌زده محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان وجود نداشته و تنها چند مورد محدود اسهال بوده که بیماران درمان شده و در حال حاضر در این خصوص هیچ مشکلی ندارند.