انبارهای مهمات مزدوران سعودی در شهرستان نهم منهدم شد


انبارهای مهمات مزدوران سعودی در شهرستان نهم منهدم شد

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد در پی این عملیات مشترک، انفجار‌های بزرگی در انبار‌های سلاحی که هدف حمله قرار گرفت، رخ داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، شبکه المسیره از عملیات مشترک یگان‌های موشکی و پهپادی یمن در حمله به انبار‌های سلاح مزدوران سعودی در شهرستان نهم خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: یگان‌های موشکی و پهپادی انبار‌های سلاح مزدوران متجاوز سعودی را در منطقه‌ای در جنوب نهم منهدم کردند.
همچنین این منبع گفت: در پی این عملیات مشترک، انفجار‌های بزرگی در انبار‌های سلاحی که هدف حمله قرار گرفت، رخ داد.
همچنین ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصاویری را از حمله این نیرو‌ها به مزدوران سعودی که تلاش می‌کردند به پایگاه‌های نیرو‌های یمنی در الطلعه در جبهه نجران حمله کنند، منتشر کرد.
سمیه رقه خبرنگار شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی گفت: ارتش سعودی و مزدوران آن که تلاش می‌کردند به سمت پایگاه‌های نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الطلعه واقع در جبهه نجران یورش ببرند، خسارت‌های زیادی متحمل شدند. دشمن می‌خواست با پیشروی به سمت این مناطق دستاورد‌های رسانه‌ای محقق کند، اما در نهایت این پیشروی‌ها به تلفات و خسارت‌های سنگینی منجر شد که به خسارت‌های قبلی آن اضافه می‌شود.
ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصاویری را از بخشی از عملیات خنثی کردن حملات ارتش سعودی و مزدوران پخش کرد.
یکی از رزمندگان یمنی در این تصاویر با اشاره به اجساد یکی از نیرو‌های دشمن گفت: «این جسد یکی از مزدوران سعودی است. آن‌ها پس از شکست سنگین در پاسگاه الطلعه آن را روی زمین رها کردند. آن‌ها نتوانستند این جسد را با خود ببرند».
خبرنگار المسیره افزود: این‌ها تصاویر اجساد مزدوران سعودی است که نیرو‌های متجاوز حتی زحمت بردن آن را نیز نمی‌کشند.
یکی دیگر از رزمندگان یمنی نیز گفت: «هم اکنون نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات به آتش کشیدن خودرو‌های زرهی و تجهیزات نظامی دشمن را به اجرا در می‌آورند».
خبرنگار المسیره افزود: این خودرو‌های زرهی ساخت آمریکاست که زیر پای مجاهدان قرار دارد و پس از سوزاندن آن‌ها با فندکی که ساخت یمن است و قیمت آن بیش از ۵۰ ریال یمنی هم نیست به آهن قراضه‌ای تبدیل می‌شود.
مجاهدان یمنی بر فراز آهن سوخته‌های باقیمانده از تجهیزات نظامی دشمن، متجاوزان را به شگفتی‌های جدیدی که آن‌ها را غافلگیر خواهد کرد وعده می‌دهند.
یکی از نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت: «ای سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی! به تو می‌گویم‌ای ترسو!‌ای بزدل!، به خدا قسم خون زنان و کودکان و شهدا و زخمی‌های ما پایمال نخواهد شد. ما همچنان راه شهدا را ادامه خواهیم داد».
یکی دیگر از نیرو‌های یمنی نیز خطاب به نیرو‌های دشمن گفت: «ببینید این خودرو‌های زرهی شماست که در حال سوختن است. این پیامی واضح به سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست. این‌ها سلاح‌های ساخت کشور‌های شماست که در دستان ما قرار دارد و غنیمت‌هایی است که از دشمن به دست آوردیم و علیه دشمن استفاده خواهیم کرد».
خبرنگار المسیره ادامه داد: کشته و زخمی شدن تعدادی از مزدوران سعودی و منهدم شدن دو خودروی زرهی آنان و به غنیمت گرفته شدن سلاح و مهمات از آن‌ها نتیجه عملیاتی است که در پاسخ به عملیات دشمن به اجرا درآمده است. پیروزی تنها از آنِ خداست.
یکی دیگر از نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت: «من به جهان که سکوت اختیار کرده است می‌گویم مردم یمن بزرگترین حماسه‌ها و قهرمانی‌ها را رقم خواهند زد».
هلاکت مزدوران سعودی در محور‌های مختلف استان‌های جوف و البیضاء و تعز
عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محور‌های متعدد در استان‌های جوف و البیضاء و تعز به هلاکت چندین مزدور منجر شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ شماری از مزدوران سعودی در عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برخی محور‌های درگیری به هلاکت رسیدند.
منبع نظامی یمنی گفت: چند موضع نظامی در القروض از توابع ناحیه المسراح در استان تعز که دشمن روز‌های گذشته آن‌ها را اشغال کرده بود به همت نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دوباره بازپس گرفته شد. در این عملیات مزدوران سعودی تلفات سنگینی متحمل شدند و تجهیزات نظامی آنان نیز منهدم شد.
در استان البیضاء نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات نظامی دیگری اجرا کردند. در این عملیات پایگاه‌های مزدوران سعودی در جبهه قانیا هدف قرار گرفت و به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنان انجامید.
در استان الجوف نیز تعدادی از مزدوران سعودی بر اثر انفجار بمب در جبهه الجرشب در ناحیه الغیل به هلاکت رسیدند. همچنین تعدادی از آن‌ها در کمینی که یگان مهندسی ارتش وکمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های الجرشب، حام و عنبره برای آنان نصب کرده بودند به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند.
از سوی دیگر دو کودک یمنی بر اثر انفجار بمب به جای مانده از نیرو‌های متجاوز در یکی از مزرعه‌های منطقه المُنقّم در ناحیه الدریهمی در استان الحدیده، زخمی شدند.
خبرنگار المسیره در استان الحدیده همچنین افزود: مزدوران سعودی همواره در حال نقض توافقنامه آتش بس در این استان هستند و مغازه‌های شهروندان یمنی را در منطقه هفتم ژوئیه با گلوله‌های توپخانه هدف قرار می‌دهند.
دانشکده منهدسی نیز که در خیابان خمسین واقع است در معرض این حملات متجاوزان قرار گرفت که به آتش سوزی در داخل آن منجر شد.
مزدوران سعودی با تیربار سنگین و نیمه سنگین و توپخانه منطقه جوله موبایل و مسجد الواحیین و منطقه الفازه در ناحیه التحیتا را گلوله باران کردند. همچنین هواپیما‌های جنگی و جاسوسی رژیم سعودی نیز در استان الحدیده به پرواز درآمدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)