کشف سکه طلای 2000 ساله در انگلیس


کشف سکه طلای 2000 ساله در انگلیس

یک ماجراجوی انگلیسی حین کاوش‌های خود در نزدیکی منطقه دووِر از توابع کنت در انگلیس، یک سکه طلا پیدا کرده که بیش از 2000 سال قدمت دارد.

به گزارش کافه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک ماجراجوی انگلیسی حین کاوش‌های خود در نزدیکی منطقه دووِر از توابع کنت در انگلیس، یک سکه طلا پیدا کرده که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد.

کشف سکه طلای 2000 ساله در انگلیس

این سکه طلا که ۴.۳۱ گرم وزن دارد به نظر می‌رسد متعلق به دوره رومی‌ها است. در یک روی سکه تصویر امپراتور آلکتوس که سال ۲۹۰ قبل از میلاد می‌زیسته، نقش بسته و روی دیگر آن تصویر اسیرانی است که مقابل خدایان آن دوره زانو زده اند.

این ماجراجوی ۳۰ ساله که نخواست نامش فاش شود به دیلی میل گفت: در ابتدا تصور اینکه یک شی ارزشمند یافته ام را نداشتم. چرا که بسیار براق و نو به نظر می‌رسید. اما با بررسی دقیق‌تر متوجه شدم با ارزش‌ترین یافته را در تمام زندگی خود داشته ام.

وی در ادامه گفت: پس از آنکه کارشناس باستان شناسی موزه بریتانیا قدمت سکه را تایید کرد، آن را یکی از بهترین یافته‌ها دانست و گفت تاکنون چنین چیزی ندیده است.

این نخستین سکه گرانبهای متعلق به عصر آلکتوس است که طی ۵۰ سال اخیر برای نخستین بار کشف شده است. گفته می‌شود الکتوس بین سال‌های ۲۹۳ تا ۲۹۶ قبل از میلاد بر انگلیس کنونی حکمرانی می‌کرده است، ولی حکومت او چندان طولانی نبود و در یک نبرد مجبور به واگذاری خاک انگلیس شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج