بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران


بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

رنو ساندرو (Renault Sandero) یکی از خودروهای محبوب بازار ایران محسوب می‌شود که از کیفیت بسیار بالا و قیمت نسبتا مناسب برخوردار است. در این مقاله با تمامی نقاط ضعف و قوت این خودرو فرانسوی آشنا می‌شویم. شرکت فرانسوی رنو نسل اول خودرو ساندرو را حدود 10 سال قبل در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. شرکت... نوشته بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو...

رنو ساندرو (Renault Sandero) یکی از خودروهای محبوب بازار ایران محسوب می‌شود که از کیفیت بسیار بالا و قیمت نسبتا مناسب برخوردار است. در این مقاله با تمامی نقاط ضعف و قوت این خودرو فرانسوی آشنا می‌شویم.

شرکت فرانسوی رنو نسل اول خودرو ساندرو را حدود 10 سال قبل در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. شرکت رنو پس از نسل اول آن، مدل فیس لیفت و نسل جدید رنو ساندرو را در بازارهای جهانی معرفی کرد تا تولید نسل اول این خودرو متوقف شود، اما در بازار ایران همان نسل اول رنو ساندرو تولید و به بازار عرضه شد که پلتفرم آن با رنو تندر 90 مشابه است. در ادامه خودرو رنو ساندرو را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

بررسی رنو ساندرو

باید بدانید خودرویی مشابه رنو ساندرو نیز در بازار وجود دارد که آن را با نام داچیا ساندرو می‌شناسند. داچیا یک شرکت رومانیایی بوده که به گروه خودروسازی رنو نیسان تعلق دارد و هدف آن تولید خودروهای ارزان و اقتصادی است، اما گروه رنو نیسان مالکیت آن را بر عهده گرفته و سهام آن را میان خود تقسیم کرده‌اند. این خودرو در برخی از بازارهای جهانی با نام داچیا ساندرو و در سایر بازارها نظیر بازار ایران با نام رنو ساندرو به فروش می‌رسد. این دو خودرو از لحاظ ظاهری و فنی یکسان بوده و برای تشخیص آن دو می‌بایست به برخی از ویژگی‌های ظاهری توجه کرد.

بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

ظاهر محصولات رنو و به ویژه محصولات داچیا ساده بوده و با قیمت ارزان به بازار عرضه می‌شوند، اما نقطه ضعف این خودرو همان ظاهر آن است. برای مثال اگر بخواهیم خودرو رنو ساندرو و برلیانس را با یکدیگر مقایسه کنیم، ظاهر خودرو رنو ساندرو بسیار ساده بوده و طراحی کابین و قسمت پشت آن اصلا مناسب نیست و برای طراحی داشبورد و کابین ساده آن از خودرو ال 90 الگو گرفته شده است. همچنین طراحان برای کاهش هزینه تولید، تمامی دکمه‌های سیستم‌های مختلف مانند سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی، دکمه‌های بالابر شیشه‌ها و تنظیم آینه‌ها را در وسط داشبورد تعبیه کرده‌اند.

بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

رنو ساندرو از گیربکس مناسب و هماهنگ با موتور بهره می‌برد و تعویض دنده‌ها نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. این تعویض دنده در مدل دستی نیز پاسخ‌گویی مناسبی دارد و اگر دنده را معکوس یا سبک کنید سرعت واکنش آن به خوبی احساس می‌شود. در کنار دنده دکمه‌ای برای حالت‌های برفی تعبیه شده است تا کنترل خودرو در شرایط نامساعد برفی برای راننده آسان باشد. همانطور که اشاره شد در ساخت رنو ساندرو از همان پلتفرم خودرو ال 90 استفاده شده است.

بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

اما هندلینگ ساندرو نسبت به ال 90 بهتره بوده و به دلیل بهبود سیستم تعلیق، شاهد فرمان‌پذیری بهتری نسبت به ال 90 هستیم. ترمز‌ها بسیار اطمینان‌بخش بوده و امنیت خودرو را افزایش می‌دهند. فرمان‌پذیری و چرخش رنو ساندرو مناسب است و می‌توانید در بسیاری از خیابان‌های سطح شهر با یک فرمان دور بزنید. در پشت فرمان برای روشن کردن چراغ راهنمای چپ و راست یک چراغ تعبیه شده است که می‌توان به کمک این دکمه هر دو راهنما را روشن کرد. صندلی‌های عقب خودرو رنو ساندرو بسیار جادار بوده و راحتی مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. در واقع فضای پا و سر سرنشینان عقب مناسب بوده در مقام مقایسه از پژو 206 بسیار مطلوب‌تر است.

بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

مشخصات فنی

طراحان دکمه‌های شیشه‌های عقب را بین دو صندلی و در ارتفاع پایین قرار داده‌اند که برای دسترسی از آن می‌بایست به مقدار زیادی خم شوید. رنو ساندرو از همان قوای محرکه ال 90 بهره می‌برد. در واقع ساندرو به یک موتور 1.6 لیتری مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن‌متر تولید کند. یکی از اصلی‌ترین رقبای رنو ساندرو، برلیانس است. برلیانس از یک موتور 1.5 لیتری بهره می‌برد که قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن‌متری تولید می‌کند. از این رو مشخصات فنی این دو خودرو نیز تا حدودی مشابه است. رنو ساندرو می‌تواند ظرف مدت 6.93 ثانیه از سرعت صفر به 60 کیلومتر بر ساعت برسد.

بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

خودرو ساندرو نسبت به رقبای چینی خود از ظاهر زیبایی بهره نمی‌برد، اما کیفیت این خودرو در وضعیت مطلوبی قرار دارد. هرچند این خودرو فرانسوی از آپشن ویژه‌ای برخوردار نیست، اما در طولانی‌مدت یک خودرو مناسب برای مصرف‌کننده خواهد بود. مالکان خودرو ساندرو پس از چند سال همچنان از آن رضایت دارند و بدون هیچ مشکلی به نیاز آن‌ها پاسخ می‌دهد. این خودرو فرانسوی در بازار دست دوم نیز فروش خوبی دارد در رنج قیمتی خود بهترین گزینه برای متقاضیان محسوب می‌شود.

بررسی نقاط ضعف و قوت رنو ساندرو ، خودرو محبوب بازار ایران

خودرو رنو ساندرو و ساندرو استپ وی که هر دو در بازار ایران نیز عرضه شده‌اند، از لحاظ فنی و پلتفرم یکسان هستند و فرق چندانی میان آن‌ها وجود ندارد، اما از اختلاف‌های جزئی میان این دو خودرو می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مصرف سوخت رنو استپ وی حدود 0.3 لیتر کمتر است، حدود 2 سانتی‌متر از سطح زمین بلندتر است، کل خودرو 5 سانتی‌متر بلندتر است، بر روی سقف استپ وی روف ریل قرار دارد و همچنین رنگ خودروها کمی متفاوت است. با وجود اینکه بین این دو خودرو فقط کمی تفاوت وجود دارد، اما قیمت آن‌ها در بازار بسیار متفاوت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر