فنگ شویی آسان آشپزخانه!


فنگ شویی آسان آشپزخانه!

آشپزخانه‌ در دکوراسیون منزل بخش مهمی از خانه‌ محسوب می شود که حیات و سرزندگی را تقویت و در خود حفظ می‌کند. از لحاظ فنگ شویی، این بخش مهم‌ترین بخش از خانه‌ است زیرا نشانه‌ای از سلامت و کامیابی است....

آشپزخانه‌ در دکوراسیون منزل بخش مهمی از خانه‌ محسوب می شود که حیات و سرزندگی را تقویت و در خود حفظ می‌کند. از لحاظ فنگ شویی، این بخش مهم‌ترین بخش از خانه‌ است زیرا نشانه‌ای از سلامت و کامیابی است.

فنگ شویی آسان آشپزخانه!

رعایت مثلث آشپزخانه در چیدمان

طراحی آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت ها در منزل محسوب می شود زیرا کارایی و عملکرد مناسب با چیدمان و ابعاد متناسب فضاها ارتباط مستقیم داشته و رعایت محل قرارگیری سه عنصر اصلی آشپزخانه که یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز می باشد و به اصطلاح مثلث کار در آشپزخانه از نیازهای ضروری به حساب می آید رعایت مثلث کار سبب سهولت در انجام کارها بدون تداخل و بی نظمی شده و از اصول استاندارد در چیدمان المان های آشپزخانه محسوب می شود. در واقع مثلث کار حوزه آماده سازی، شست و شو و پخت و پز را تعریف کرده و باعث افزایش کارایی در حین امنیت و زیبایی می شود.

انتخاب رنگ مناسب

در اصول فنگ شویی رنگ ها از مهم ترین عناصر ایجاد کننده انرژی مثبت در فضا هستند بنابراین بهتر است از ترکیب رنگ های مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید.

گل و گیاه

انرژی خوب فنگ شویی در اطراف شما، به هر شکل، اندازه‌ و حالتی وجود دارد. گیاهان نقش زیادی در بهبود شرایط و انرژی محیط دارند استفاده از گیاهان برای طراوت و گردش انرژی بسیار توصیه می شود.

فنگ شویی آسان آشپزخانه!

اجاق گاز

اولین و مهم‌ترین جنبه در فنگ شویی آشپزخانه در ارتباط با اجاق گاز و موقعیت آن در نقشه‌ی باگوآ (Bagua Map) در خانه‌ی شما است. زیرا اجاق گاز نشان دهنده‌ی عنصر آتش در سبک فنگ شویی است، و بهتر است در جایی از آشپزخانه قرار بگیرد که با انرژی آتش آن سازگار بوده و یا اینکه توسط آن انرژی آسیب نبیند. معمولاً بخش‌های جنوب و جنوب غربی به عنوان نقاط ایده آل برای قرارگیری اجاق گاز در سبک فنگ شویی در نظر گرفته می‌شوند.

فنگ شویی آسان آشپزخانه!

فنگ شویی آسان آشپزخانه!

سازماندهی و نظم

بر اساس اصول فنگ شویی باید محیط آشپزخانه را از هر گونه شلوغی دور نگه دارید بنابراین بهتر است بعد از انجام هر فعالیتی در آشپزخانه فضای آشپزخانه را تمیز و مرتب کنید و همه وسایل و ظروف را در جای مخصوص به خود قرار دهید. توجه داشته باشید که در اصول فنگ شویی آشپزخانه نظم و ترتیب به وسایل درون کابینت ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

فنگ شویی آسان آشپزخانه!

نورپردازی و روشنایی آشپزخانه

در اصول فنگ شویی میزان نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نورپردازی مانع از افسردگی و خستگی در فضای آشپزخانه می شود بنابراین بهتر است آشپزخانه در محلی از منزل که دارای نور طبیعی کافی است ساخته شود. اگر آشپزخانه منزل شما دارای نور طبیعی کافی نیست می توانید با کمک نورهای مصنوعی نورپردازی مورد نیاز و مناسب را برای آشپزخانه طراحی کنید توجه داشته باشید نورهای مصنوعی باید در سراسر فضای آشپزخانه منزل شما جریان داشته باشند.

پرهیز مواجهه درب‌ها

داشتن درهای آشپزخانه و اتاق خواب در روبروی هم در حقیقت به لحاظ فنگ شویی بسیار بد است. نیازی به داشتن دانش زیاد درباره فنگ شویی نیست تا اینکه به طور مستقیم درک کنید که چنین چیدمانی برای یک خانه‌ی سالم، مناسب نیست. زمانی که دو درب روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند، انرژی‌های فنگ شویی مابین فضاهایی که توسط درب محافظت شده‌اند، سریع‌تر رد و بدل می‌شود. به همین خاطر است که وجود یک در دیگر در راستای مستقیم – در روبرویی هم‌راستا با در پشتی – نیز در سبک فنگ شویی بد تلقی می‌شود.

فنگ شویی آسان آشپزخانه!

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فنگ شویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان