سیل سفرهای زمینی به عراق را متوقف کرد؟


سیل سفرهای زمینی به عراق را متوقف کرد؟

با وجود سیلابی بودن استان‌های غربی و هم‌مرز با عراق و مسدود شدن برخی مسیرهای دسترسی به این مناطق، سازمان حج و زیارت اعلام کرد: اعزام زمینی زائران به عراق متوقف نشده و از دو مرز «مهران» و «شلمچه» همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، اعزام زمینی زائران به عتبات عالیات عراق از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه انجام می‌شود. طبق آمار سازمان حج و زیارت، در نوروز ۶۵ هزار ایرانی به عتبات عالیات عراق اعزام شدند که تنها ۳۲ درصد آن‌ها سفر خود را هوایی انجام دادند. این سازمان بعد از سیلی که استان‌های غربی را فراگرفت و باعث بسته شدن برخی جاده‌ها از جمله مسیر «ایلام ـ مهران» شد، از توقف اعزام‌ها فقط در یک مرز خبر داد و اعلام کرد: در استان ایلام برای خروج زائران از مرز مهران، مسیر فرعی جایگزین شده است.

سیدحمید مصطفایی، مدیر حج و زیارت استان ایلام نیز اعلام کرد که مسیر اصلی تردد برای حمل و نقل زمینی فعلا بسته است اما ترددها از مسیر فرعی (جاده قدیم ایلام- مهران) با هماهنگی پلیس انجام می‌شود و خوشبختانه مشکل خاصی در رفت یا بازگشت زائران از مرز مهران وجود ندارد.

مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تازه‌ترین وضعیت اعزام زائران از مرزهای زمینی را به ایسنا این‌گونه شرح داده است: به خاطر آبگرفتگی برخی مسیرها، اعزام زائران از مرز «چزابه» فعلا متوقف شده اما مرز «شلمچه» در استان خوزستان همچنان باز است و زائران علاوه بر مرز مهران از این مرز تردد می‌کنند.

آقایی همچنین گفت: پیش‌بینی‌های لازم با سازمان راهداری ستاد بحران پلیس و دیگر دستگاه‌های مربوطه برای اعزام بدون مشکل زائران انجام شده است. همچنین اسکان‌های اضطراری پیش‌بینی شده است که در صورت بروز هر گونه مشکل در طول مسیر و اسکان موقت زائران انجام می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت