315 هکتار از مزارع شرکت نیشکر هفت تپه دچار آبگرفتگی شدند


315 هکتار از مزارع شرکت نیشکر هفت تپه دچار آبگرفتگی شدند

دزفول - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شوش با اشاره به خسارات ناشی از افزایش دبی رودخانه دز گفت: 315 هکتار از مزارع این شرکت با طغیان رودخانه دز دچار آبگرفتگی شدند.

امید اسد بیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مزارع شامل حدود 100 هکتار نیشکر، 95 هکتار گندم و چغندرقند و 120 هکتار کلزا می باشند که ورود آب به آنها خساراتی بر جا گذاشته است.
وی اظهار داشت: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پس از اعلام ستاد بحران شهرستان شوش ماشین آلات سبک و سنگین خود را برای کمک رسانی به روستاها، ترمیم سیل بندها و جاده سازی اختصاص داد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اعزام نیرو و توزیع روزانه یکهزار و 500 پرس غذا را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی کمک های شرکت نیشکر هفت تپه به سیل زدگان حدود پنج میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: مدیریت و پرسنل و دیگر امکانات شرکت به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند تا شاهد کاهش خسارت سیل به روستاهای منطقه باشیم.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران در بالادست سدهای خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد سدها شد. بعد از این افزایش آورد دبی خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافت.
دبی خروجی سد کرخه از 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه فراتر رفت که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد.
شرکت کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد. این شرکت در 15 کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع شده است.
7280/3022

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد