توصیف یک روزنامه نگار پاکستانی از زیبایی ها و پیشرفت ایران


توصیف یک روزنامه نگار پاکستانی از زیبایی ها و پیشرفت ایران

اسلام آباد - ایرنا - «ضیا الحق سرحدی» روزنامه نگار ارشد پاکستانی که در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توانست سیاحتی به تهران و مشهد داشته باشد سفرنامه ای ویژه در وصف زیبایی ها ، پیشرفت ها و استقلال ایران نوشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سفرنامه ضیا الحق سرحدی رئیس انجمن مقاله نویسان پاکستان موسوم به اباسین، با عنوان «اقامت 10روزه در ایران » در مجله اختصاصی روزنامه «نوای وقت» منتشر شد.
وی نوشت: ایران از لحاظ تاریخ کهن، فرهنگ و تمدن غنی کشور دوست و همسایه پاکستان محسوب می شود. روابط دیپلماتیک میان کشورهای ایران و پاکستان زمانی آغاز شد که ایران 70 سال پیش به عنوان اولین مهم و بزرگ در منطقه تاسیس کشور پاکستان را به رسمیت شناخت و پاکستان نیز به عنوان اولین کشور، در سال 1357 همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ب رهبری امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت.
این روزنامه نگار پاکستانی نوشت: ایران و پاکستان جدای از فراز و نشیب ها در دنیای دیپلماسی و سرد و گرمی در روابط دوجانبه، همواره به هم نزدیک بوده و این تعاملات در ریشه های محکم اعتماد متقابل نهفته است.
وی گفت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مفتخر به انجام سفر ویژه به ایران داشتیم و به همراه گروهی از روزنامه نگاران و ستون نویسان روزنامه های پاکستانی از شهر پیشاور عازم لاهور و از آنجا با پروز ایرانی ماهان وارد مشهد شدیم. شهری که مزین به نام علی ابن موسی الرضا (ع) است.
ضیا الحق سرحدی از زیبایی های ایران از جمله شهر مشهد که از هر طرف شهر گنبد طلایی مرقد امام رضا (ع) قابل مشاهده است، گفت و نوشت: سالانه 32 میلیون نفر با سفر به مشهد که به آن مشهد مقدس نیز می گویند، بارگاه نورانی امام رضا (ع) را زیارت می کنند.
وی که به همراه دیگر روزنامه نگاران پاکستانی از جاهای دیدنی مشهد، از جمله موزه آستان قدس، بیمارستان فوق تخصصی رضوی، توس، شهر قم، بارگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد جمکران، تهران، مرقد امام خمینی (ره)، موزه دفاع مقدس، برج میلاد و میدان آزادی بازدید کرده بود، اظهار داشت: استقامت مردم ایران پس از انقلاب دلیل اصلی پیشرفت و توسعه این کشور در زمان فعلی است.
این مقاله نویس پاکستانی گفت: ما از دفاتر رسانه های مختلف در ایران بازدید کردیم و از نزدیک در جریان تلاش جامعه روزنامه نگاری ایران در عرصه خبر قرار گرفتیم.
وی با اشاره به حضور هیات پاکستانی در جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران، افزود: روز 22 بهمن روز هیجان انگیزی برای ملت ایران بود، مردم این کشور با وجود سرما و باران در شهر تهران و دیگر شهرستان ها به خیابان ها آمده و 40 سالگی انقلاب را جشن گرفتند.
ضیا الحق سرحدی در آخر نوشت: روند توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باید ادامه داشته باشد علاوه بر این رسانه ها به ویژه مقاله نویسان دو کشور نقش مهمی را برای توسعه روابط دو کشور و تعمیق تعاملات میان ملت های ایران و پاکستان ایفا می کنند.
آساق*274**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022