به گزارش برنااز ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در پیامی اختصاصی از فعالان رسانه ای که صادقانه در جریان سیل اخیر، پای کار بودند و در پیشگیری از وقوع حوادث تلخ سهم بسزایی داشته اند، تقدیر کرد.

استاندار ایلام در این پیام با تشکر از فعالان رسانه ای اعم از صداو سیما، خبرگزاریها و فضای مجازی که در اطلاع رسانی سریع و صادقانه در جریان سیل اخیر تلاشی قابل تحسین داشته اند، می نویسد؛ خدای بزرگ را سپاسگزاریم که علی رغم اینکه در موج بارش های اخیر شدید ترین و بیشترین میزان بارش ها را در کشور داشته ایم اما به سبب این سیلاب های ویرانگر تلفات انسانی، نداشته ایم.

وی در ادامه می افزاید؛ و البته این مهم را مدیون کار جهادی و شبانه روزی همه تلاشگران عرصه خدمت به مردم ازجمله کنشگران عرصه اطلاع رسانی و اصحاب رسانه هستیم.

وی ادامه می دهد؛ به یقین این وجدان بیدار و تعهد کاری و اخلاق رسانه ای است که قلم به دستان بی ادعا را در ایام تعطیلات نوروزی و آغاز سال نو که معمولا رسانه های مکتوب منتشر نمی شود و بسیاری از سایت ها و خبرگزاری های رسمی نیز با حداقل نیروهای خود به سر می برند، ایجاد انگیزه می کند تا به همراه فعالان سختکوش در فضای مجازی این خلاء را در شرایط سخت پر کنند و با اطلاع رسانی سریع، دقیق و به موقع مردم را در جریان آخرین اخبار اطلاعیه ها و اخطارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان قرار دهند.

استاندار ایلام در ادامه اقدام فعالان رسانه ای در روزهای سخت و پرالتهاب بارش های سیل آسای ایلام را مصداق بارز ایثارگری و فداکاری برای جامعه دانست و تصریح کرد: واضح بود که بدون فعالیت چشمگیر عرصه رسانه ای امکان اطلاع رسانی به موقع از وقوع خطر و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه میسر نمی شد.

وی در پایان ضمن تاکید بر جریان شفاف و سیال اطلاع رسانی در همه ایام و شرایط، گفت؛ همه ما موظف به پاسخگویی در مقابل خواسته ها و مطالبات به حق مردمی و رسانه بعنوان نمایندگان افکار عمومی هستیم و همینجا ضمن تقدیر از تلاش و زحمات کنشگران و اصحاب رسانه در سیل اخیر از همه اصحاب قلم دعوت می کنم اینبار برای التیام دوباره ایلام زخم خورده از سیل و به جهت تسریع در چرخه توسعه استان همچون گذشته پای کار باشند و یک بار دیگر سهم تاثیرگذار خود در را این برهه حساس ادا نمایند.