اسکان موقت 250 معلول در مناطق سیل زده


اسکان موقت 250 معلول در مناطق سیل زده

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع وسایل بهداشتی شامل 400 کارتن پوشک و یک هزار و 900 وسیله کمک توانبخشی از جمله ویلچر، تشک مواج و عصا در میان معلولان 6 استان که به طور مستقیم درگیر سیل بودند، خبر داد و گفت: اسکان موقت 250 معلول در این نقاط انجام شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «وحید قبادی دانا» اظهار داشت: جابجایی معلولان و بیماران روانی مزمن بستری در مراکز شبانه روزی 60 نفر، تهیه وسایل گرمایشی برای مراکز شبانه روزی 43 مورد، حمایت از مراکز شبانه روزی ( دارو، آب و غذا و پوشاک) برای 15 مرکز شبانه روزی، توزیع غذای گرم بین معلولان و بیماران روانی مزمن به تعداد پنج هزار و 500 نفر(چند وعده)، مشارکت انجمن‌های غیردولتی در مساعدت و پیگیری وضعیت معلولان در 35 موسسه و انجمن از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده است.
وی از تجهیز و آمادگی 11 مرکز شبانه روزی خبر داد و گفت: همچنین توزیع اقلام بهداشتی غیر از پوشینه (سوند و ..) یک هزار و 100 مورد، ایمن سازی 94 مرکز شبانه روزی، ایمن سازی 63 مرکز روزانه توانبخشی وتوزیع وسایل زندگی بین معلولان و بیماران روانی مزمن و سالمندان ( گاز خوراک پزی و فرش) به تعداد 950 مورد در میان سیل‌زدگان صورت گرفته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: در جریان وقوع سیل این سازمان با تشکیل ستاد بحران در معاونت توانبخشی استان و لغو مرخصی کارکنان مناطق سیل‌زده جابجایی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن به سایر مراکز شبانه‌روزی برای ایمنی از سیل انجام شد و ظرفیت‌سازی در مراکز شبانه‌روزی به منظور نگه داری از توان‌خواهان و استفاده از موسسات و انجمن‌های CBR صورت گرفت.
وی تصریح کرد: توزیع لوازم ضروری از قبیل پتو، مواد غذایی برای معلولان، توزیع وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز برای معلولان، ذخیره مواد غذایی، پوشاک و دارو در مراکز شبانه روزی برای سیل زدگان از دیگر اقدامات انجام شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین وضعیت سیستم‌های گرمایشی و تاسیساتی مراکز شبانه‌روزی مورد بررسی قرار گرفته و از ظرفیت‌های مردمی (انجمن و موسسات مردمی) پس از وقوع سیل استفاده و سالن‌های سرپوشیده برای اقامت معلولان آماده شد.
قبادی دانا افزود: با دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور اقدامات درمانی معلولان سیل‌زده، توزیع وسایل بهداشتی برای معلولان، تحویل پتو به خانواده دارای معلول، ایمن‌سازی مراکز شبانه‌روزی و روزانه، حمایت نقدی از معلولان، آماده باش مراکز شبانه روزی توانبخشی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
اجتمام**3050**1883

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!