سه عضو بیمار مرگ مغزی درزنجان به بیماران نیازمند زندگی بخشید


سه عضو بیمار مرگ مغزی درزنجان به بیماران نیازمند زندگی بخشید

زنجان - ایرنا - مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: دومین اهدای عضو این استان در سال جاری به وقوع پیوست و سه ارگان بدن یک بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند حیاتی دوباره بخشید.

شهریار اماموردی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این بیمار مرگ مغزی به نام 'رضا شفیعی'32 ساله ساکن تهران بر اثر تصادف رانندگی در قیدار استان زنجان در بیمارستان امیر المومنین این شهر بستری شده بود که برای انجام اقدامات لازم به مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی شهر زنجان اعزام شد.
وی اظهار داشت: این بیمار دچار مرگ مغزی شده بود که پس از اطلاع از این موضوع، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام ایثارگرانه به اهدای سه عضو بیمار منجر شد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس پس از کسب رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی، کبد، کلیه ها برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
وی اضافه کرد:از ابتدای سال جاری تا کنون سه مورد بیمار مرگ مغزی در این استان شناسایی و سه مورد نیز به کسب رضایت و در نهایت 2 مورد به اهداء منتهی شد.
اماموری افزود: مورد بیمار مرگ مغزی به خانم 51 ساله بازمی گشت که به علت بیمار زمینه ای قابلیت اهداء عضو نداشت هر چند خانواده این مرحوم موافقت خود را با انجام این عمل خیر اعلام کرده بودند.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته، 18 مورد اهدا عضو در این استان به ثبت رسید که از این تعداد 2 مورد عدم موفقیت در رضایت گیری وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی هم قابلیت اهدا عضو نداشتند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز اوایل فروردین امسال نیز بیمار مرگ مغزی به نام 'علیرضا کاوندی ' 23 ساله ساکن زنجان به دلیل خونریزی در بیمارستان امدادی ابهرکبد و کلیه ها و نسوج خود را به بیماران نیاز مند اهدا کرده بود.
شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87 آغاز به کار کرده است.
9646/6085

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری