ضرورت افزدون «مطالعات ایران و اسلام» به جشنواره پژوهش فرهنگی سال


ضرورت افزدون «مطالعات ایران و اسلام» به جشنواره پژوهش فرهنگی سال

سلگی یکی از مشکلات پژوهش های فرهنگی را عدم اطلاع رسانی از این پژوهش ها دانست و گفت: 10 پیشنهاد برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره پژوهش فرهنگی سال طبقه بندی شد و در دستور کار سال 98 قرار گرفت.

«محمد سلگی» با بیان اینکه خلاهایی در بحث پژوهش فرهنگی وجود دارد به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: به عنوان مثال ما یک پایگاهی نداریم که تمام اطلاعات مربوط به پژوهش فرهنگی در آنجا جمع شود. پروژه ای که برگزیده شده است باید برای استفاده عموم و حداقل برای متخصصان به کتاب تبدیل شود و یا به صور دیگر از طریق سایت ها و پایگاه های اطلاعاتی معرفی و ترویج شود.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه یکی از مشکلات پژوهش های فرهنگی عدم اطلاع رسانی از این پژوهش هاست، عنوان کرد: در واقع نشر و ترویج پژوهش های فرهنگی و برگزاری جلسات نقد و بررسی این پژوهش ها در طول سال لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال که در اواسط اسفند سال 97 برگزار شد، اظهار داشت: همکاران من در دبیرخانه پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال تلاش کردند و پیشنهادات را مبنی بر هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره و تداوم آن جمع آوری کردند. همکاران بالغ بر ۱۰ پیشنهاد برای فعالیت و ادامه جشنواره پژوهش فرهنگی سال را طبقه بندی کردند که آنها را در طول سال ۹۸ در دستور کار قرار می دهیم و ترتیب اثر می دهیم.

دبیر جشنواره پژوهش فرهنگی سال با بیان اینکه در اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال یک سری پیشنهادات برای رونق بیشتر جشنواره داده شد، بیان کرد: یکی از پیشنهادات مطرح شده، اضافه شدن مقالات حاصل از دانشنامه ها بود. بنده هم اشاره کردم که در جشنواره پژوهش فرهنگی سال ، بخش بین الملل نداریم. در این جشنواره بخش مطالعات ایران فرهنگی و اسلام نیز نداریم. به نظرم برای توسعه جشنواره پژوهش فرهنگی سال حداقل به کشورهای همجوار باید بخش بین الملل داشته باشیم. به هر حال مجموعه ای از پیشنهادات هست که ان شالله بتوانیم آنها را در سال جدید اجرا کنیم تا جشنواره پژوهش فرهنگی سال را رونق دهیم به نوعی که کار پژوهش فرهنگی به یک روز اختتامیه ختم نشود.

سلگی خاطر نشان کرد: پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال با دو سال وقفه در اسفند سال گذشته برگزار شد. برای استمرار این جشنواره تشکیل دبیرخانه دائمی ضروری و موثر است. این امر باعث می شود پژوهش های فرهنگی در طول سال رصد شود و مورد توجه قرار گیرد و جشنواره نیز تنها به یک روز اختتامیه اکتفا نکند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه پژوهش فرهنگی با زندگی روزمره گره خورده است، تصریح کرد: بسیاری از پژوهش هایی که در حوزه مطالعات فرهنگی صورت می گیرد به آداب و سنن و رسم و رسوم مردم مربوط می شود و چیزی جدای از زندگی آنها نیست. به همین منظور این پژوهش ها باید به اطلاع عموم جامعه برسد ، کتاب شود و از طریق پایگاه های خبری اطلاع رسانی شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403