شکرالله سلمان زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان عصر امروز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان اظهار کرد: در راستای تامین و حفظ سلامت مردم سیل زده صبح امروز بازدیدی را از اردوگاه کشت و نیشکر حکیم فارابی انجام دادیم.

او گفت: واکسیناسیون اطفال زیر ۱۵ سال شامل واکسن فلج اطفال و سرخک برای جلوگیری از اپیدمی این دو بیماری در کمپ یادشده صورت گرفته است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: مراقبت از زنان باردار مستقر در اردوگاه و کودکان نیز به صورت روزانه انجام می‌شود و در بازدید امروز نزدیک به ۶۰ بیمار ویزیت شدند.

سلمان زاده با تاکید بر این موضوع که تا این لحظه هیچ موردی از اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب غرب خوزستان دیده نشده است، اضافه کرد: مراقبت از آب آشامیدنی کمپ کشت نیشکر حکیم فارابی نیز به صورت مستمر توسط گروه پیشگیری بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود سرویس بهداشتی و حمام صحرایی در حال حاضر این دو مورد در کمپ یاد شده در حال نصب می باشند تا از این نظر نیز مشکلی احساس نشود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: به منظور ایجاد نشاط به ویژه در کودکان ساکن کمپ نیشکر حکیم فارابی، فعالان معاونت فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان برنامه‌هایی را تدارک دیدند.

سلمان زاده بیان کرد: هم اکنون اتوبوس آمبولانس دانشکده علوم پزشکی آبادان در روستای دریسیه شادگان مستقر شده است و از صبح امروز تاکنون ۱۸۰ نفر در این روستا به صورت رایگان ویزیت شدند که دو مورد اعزام به بیمارستان نیز در برنامه کاری امروز گنجانده شده بود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان تصریح کرد: برای بحث سالم‌سازی آب در روستای سیل زده دریسیه شادگان آموزش های چهره به چهره و خانه به خانه در حال انجام است و مادران باردار مستقر در این منطقه نیز خدمات را به صورت روزانه دریافت می‌کنند.